Re: Jak odszukac konfiguracje TCP/IP bylo Re: Jak zachowac ustawienia WarpCenter?

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 00:37:26 MET DST

On Thu, 19 Apr 2001 15:17:45, warpman_at_poczta.fm

[...]
> O archiwizacji Pulpitu napisano już wiele (systemowe Alt-F2, RoboSave,
> programiki REXXa, ZIPy, BackAgain/2, nagrywarki CD-R (!) itp, itd), że
> proponuję zajrzeć do TeamOS2 PL.

No to jeszcze przypomne, ze system sie rowniez sam zabezpiecza.
Po kazdym restarcie, w katalogu \OS2 tworzone sa kopie aktualnych
dzialajacych plikow ini (OS2SYS.BAK, OS2.BAK)
Poniewaz raczej nikt nie zapuszcza RoboSave-a po kazdym restarcie,
dobrze jest w razie problemow najpierw sprobowac z tymi plikami.

Osobiscie robie to tak:

W pliku E:\OS2\BOOT\ALTF1BOT.SCR wpisalem sobie linijke:

   B - Odtworz poprzednie wersje plikow OS2.INI i OS2SYS.INI

Rowniez w katalogu E:\OS2\BOOT\ mam prosty batch ALTF1b.CMD o
zawartosci:

@echo off
echo Odtwarzam pliki OS2.INI i OS2SYS.INI ...
attrib -a -s -r E:\OS2\OS2SYS.INI
attrib -a -s -r E:\OS2\OS2.INI
copy E:\OS2\OS2.BAK E:\OS2\OS2.INI > NUL
copy E:\OS2\OS2SYS.BAK E:\OS2\OS2SYS.INI > NUL
echo.
attrib +a +s +r E:\OS2\OS2SYS.INI
attrib +a +s +r E:\OS2\OS2.INI
echo Gotowe !

I to wszystko. W ten sposob w przypadku uszkodzenia desktopu przez
jakis program, wchodze po restarcie do menu Alt-F1 gdzie mam teraz
dodatkowa opcje "B". Wybieram "B", pliki ini sa odtwarzane z
poprzednich wersji poprzez powyzszego batch-a a system sie dalej
laduje do odtworzonego desktopu. Polecam. Bardzo to wygodne.

Jak dlugo uzywam w domu OS/2, jeszcze nigdy nie musialem go
reinstalowac. Zawsze znajduje sie takie czy inne rozwiazanie.
Oczywiscie od czasu do czasu RoboSave i CheckIni sa niezastapione.

Acha, odradzam uzywanie standardowej archiwizacji desktopu, dostepnej
poprzez Desktop Settings->Archive. Wczesniej czy pozniej jest to
przyczyna powaznych problemow.

pOSdrawiam,
Marek