Re: Linkowanie assemblera pod OS/2

Autor: Bartosz Tomasik (Bart/2) (Bart2_at_teamos2.org.pl)
Data: Sun 15 Apr 2001 - 16:08:38 MET DST

On Sun, 15 Apr 2001 14:24:52 +0200 (MET DST), Lech Wiktor Piotrowski wrote:

>stworzylem sobie program w assemblerze robiacy prawie nic (jakies dodawanko, nic
>nie wyswietla ;) i uzylem link do linkowania. Ladnie sie zlinkowal OeSowym linkiem
pod
>DOSa :) z link386 to juz nie wiem, jak pod DOSa (czy on w ogole moze, bo na razie nie
>znalazlem takiej opcji). Ale probowalem tez pod OS/2. Tworzyl nawet exe'ka, ale
exec
>sie wywala. Zastanawiam sie, czy przez to, ze pod OS/2 jest inna procedura
inicjalizacji
> [...]

oczywiscie ze jest inna metoda zakanczania programu!!! na poczatku (po CODESEG)
musisz dac:
       extrn DOSEXIT:near
zeby program wiedzial, ze taka funkcja istnieje, a potem zakonczenie programu
wyglada tak:
        call DOSEXIT C,0,1
czyli defacto wywolanie funkcji C-owej....
 pOSdrawiam
PS. Lechu.. lepiej pisz w C ;)
 Bart/2 irc:Ihsahn Bart2_at_asua.org.pl UIN:50890586
 Asu'a Programmers Group http://www.asua.org.pl
 TeamOS/2 Polska http://www.teamos2.org.pl