AWGet i WGet

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_poczta.fm)
Data: Mon 02 Apr 2001 - 20:46:09 MET DST

Hi,

Wysyłam to drugi raz, jeśli powtarzam to przepraszam.

PP
------------------

On Mon, 2 Apr 2001 01:50:28 +0200 (MET DST), mbs wrote:

=> > Wgetem, panowie, wgetem :-)
=>
=> To ma coś wspólnego z tą margaryną z reklam? :))
=> Gdzie leży? i z czym to się je?
=> Uprzejmie proszę o światełko wiedzy.

Hi,

wget - pobiera pliki (z odzyskiem = zaczyna tam gdzie mu przerwano)
awget - stanowi CUI (Character User Interface) do wget (b. dobry!!!)

ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/hobbes/os2/apps/internet/mirror/awget1512.zip [80 kB]
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/hobbes/os2/apps/internet/mirror/wget1532.zip [313 kB]

Jak sprawić, aby współpacowały? Zachęcam do zajrzenia na stronę:
http://www.ia.amu.edu.pl/warpman
(Jeśli nie przeszkadzają Wam moje językowe wygłupy... ;-)

W skrócie fragmenty dokumentacji AWget:

Krótki opis
-----------
Jeśli wiesz do czego służy GNU WGet, to Auto WGet Deamon (AWGet) przyda Ci
się z pewnością. Jak wspomniano w OS/2 E-zine
(http://www.os2ezine.com/v3n17/awget.htm), AWGet jest programem, który
oferuje niezawodne pobieranie plików. Nie tylko dla tych, którym znudziło
się już kopiowanie odsyłaczy w Netscape Navigatorze i ręczne uruchamianie
programu WGet. Od tej chwili pobieranie plików będzie odbywało się metodą
przenieść i upuść. Wszelkie operacje ograniczą się do przesuwania obiektów
do wydzielonego folderu. Auto WGet działa w ten sposób, że ustawia w
kolejce pliki do pobrania, a gdy zajdzie tego potrzeba potrafi wznowić
proces pobierania automatycznie.

(...)

Jak to działa
-------------
Auto WGet Daemon nieustannie przeszukuje folder ToDo (w małych odstępach
czasu) i jeśli znajdzie w nim pliki adresowe URL uruchamia WGet. Zakłada
się, że każdy plik umieszczony w katalogu ToDo zawiera adres URL. Demon
AWG przesunie pliki do katalogu Running, a następnie uruchomi maksymalnie
tyle sesji programu WGet, ile zostało zadeklarowane w trakcie instalacji.

Jeśli z jakiś powodów proces pobierania plików nie zostanie zakończony, na
przykład z powodu awarii zasilania, niedokończone pliki zostaną ponownie
przesunięte do folderu ToDo. Dalej wygląda to podobnie. Możemy "ręcznie"
przesunąć ULR do folderu ToDo i koniec - AWGet umieści go w kolejce, a po
pewnym czasie pliki "same" zjawią się w komputerze.

Gdy korzystamy z Netscape Communicatora do OS/2, który nie może tworzyć
obiektów URL w folderach, a jedynie na pulpicie, wystarczy w pliku
konfiguracyjnym ustawić opcję "use_desktop" na 1 (używaj pulpitu). Demon
AWG sam automatycznie przeniesie je do folderu ToDo.

Aby całość usprawnić jeszcze bardziej, napisałem mały program "URL
Object Creator" (urlc.exe - 177 kB), który automatycznie pobiera ze
schowka adres URL i tworzy z niego obiekty URL w folderze ToDo. Jeśli
przeglądając teksty np. listy w PMMailu (lub strony WWW) trafię na
interesujące pliki, naciskam dwukrotnie lewy klawisz myszki (zaznaczam
adres), potem prawy i opcję Copy (w pojawiającym się menu kontekstowym).
Resztę wykonuje za mnie mój program wespół z AWget i Wget.

Od tej pory nie muszę martwić się o nic. Dwa ostatnie programy same
sprawdzają czy jestem podłączony do Internetu. Jeśli TAK, rozpoczyna się
pobieranie, jeśli NIE - czekają grzecznie na swoją szansę. Po pewnym
czasie plik jest w katalogu pobrań (każdy użytkownik deklaruje go we
własnym zakresie).

Prawda, że proste i wygodne? :-)

I jeszcze jedna uwaga. Bardzo odradzam korzystanie z opcji -

[...]

gdyż STRASZLIWIE zaśmieca OS2.INI !!! Stąd m.in. pomysł programiku "URL
Object Creator".

Plik urlc.exe jest u mnie. Z przyjemnością przekażę do wystawienia na
FTP.

Serdecznie pozdrawiam,
Przemysław Pawełczyk