eCS i TCP/IP

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_ifj.edu.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 10:49:44 MET DST

                        Witam!

Mam kolejny problem. Zainstalowałem eCS (preview) w pracy,
zrobiłem upgrade Warpa 4. Instalacja niemal bezproblemowa
(niemal, bo musiałem "ręcznie" doinstalować TCP/IP - program
instalacyjny zainstalował ikony i część TCP ale było sporo
"dziur", np. brak TCP/IP Configuration). Niby wszystko chodzi
ładnie, skopiował poprzednie ustawienia, ale jest jedno "ale".
Mianowicie, są problemy z wyjściem na zewnątrz domeny - tak,
jakby były problemy na linii pecet-nameserver. Programy typu
FTP, Netscape itd. łączą się tylko wtedy, jeśli podam numer
IP, nie działają na "zwykłych" adresach (nie dotyczy to
komputerów w obrębie domeny). Na szczęście, wcześniej zrobiłem
kopię partycji systemowej (też primary, więc również C:).

Dodam, że podobnie miewałem pod Warpem 4, ale to się zdarzało
jeśli próbowałem się łączyć po długim czasie (parę godzin) od
wcześniejszego połączenia z jakimś zewnętrznym kompem, w takim
przypadku pomagał restart; w przypadku eCS tak jest od początku.
Karta sieciowa SMC 8216, kabel typu BNC. Czy ktoś ma jakieś
pomysły?

        Sławomir Stachniewicz.

--
Slawomir.Stachniewicz_at_ifj.edu.pl