Re: help needed

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 19:33:24 MET

Marek Wojciechowski wrote:

> Programy ConfigInfo lub ConfigMaint, Tyra/2 dostępne na
> hobbes.nmsu.edu, ale uczniowie w konfigurację raczej się bawić nie powinni.
 Marek
Jeżeli jest kopia działającego systemu na CD to niech robią co im się
podoba - zawsze można wgrać z magazynu wersję prawidłową.
Polecam:
- PMDIRENF do porównywania zawartości katalogów,
- gfc.exe - czyli Graphical File Comparision do porównywania treści
plików.
- Cfg9 - do sprawdzania konfiguracji
- Perf-30 - optymizer config sys i ustawień DOS i Win dla
poszczególnych programów.
Czy jest sens podjęcia ryzyka ( bojednak istnieje możliwość, że
uczniowie coś poknocą - myślę, że można im to pokazać na jednej maszynie
- nauczyciela, podobnie jak potrzebę istnienia katalogów "nowhere", czy
w wersji polskiej "nigdzie", bez których pulpit nie działa.
Istotne jest również pokazanie różnicy pomiędzy cieniem obiektu w OS/2 a
windzianym skrótem do programu, niech sami zobaczą co ma przewagę.

Mało tego można pokazać jak bla każdego programu DOS czy WinOs/2 ustawia
się osobny autoexec.bat - po co? -np. jeżeli korzystasz z dostępu do
internetu tylko w jednym programie DOS, czy WinOS/2 to właśnie tylko dla
niego uruchamiasz E:\int\tcpip\bin\vdosctl.exe. - pozostałe chodzą na
autoexec'u "ogólnym".

Nie wiem, czy uda się wszystkie możliwości spisać, ale sądzę, że warto -
skoro już się bawić to na całego.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >