Re: Sleep w OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 09 Mar 2001 - 15:44:54 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> jedyny

> Tyle, ze ja chcialbym miec rozne predkosci, a grywam zazwyczaj na predkosci
> wiekszej, niz mozna uzyskac 30 ms

telewizornia wyswietla 50klatek/s, komputer do 100klatek/s.
watpie by dla ciebie byl zauwazalny krok mniejszy niz 10ms.
30ms to co prawda 3 krotnie wiecej, ale w grze mozesz sobie zrobic
dynamiczne dzielenie kroku. nie musi byc 1:1 z zegarkiem, moze byc
dowolny inny ulamek. np. 2:3 ? 3:2 ? a moze 17:13 ? :)))))
po prostu przyjmujesz sobie liczbe 0.
najpierw sprawdzasz czy liczba dodatnia (w tym zero). jesli tak,
odejmujesz
pierwsza liczbe (przed dwukropkiem) i wywolujesz engine gry. jesli nie,
dodajesz druga liczbe (po dwukropku) i wywolujesz sleep z wartoscia
minimalna.
w ten sposob mozesz calkiem plynnie okreslic sobie wspolczynnik biegu
gry do taktow zegarka.