Re: BEznadziejnie glupie pytanie programistyczne

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_obta.uw.edu.pl)
Data: Sun 25 Feb 2001 - 11:49:09 MET

On Sun, 25 Feb 2001 10:06:01 +0100 (MET), Lech Wiktor Piotrowski wrote:

>W emx jest standardowo graph. W sumie nic nie przeszkadza, zeby to bylo tez na
>linuxz,bo to tylko tryby vga. Gorzej z SVGA...

IMHO: Zły trop. Full Screenowe standardowe API jest zaszłością pod OeSIE 1.x. Jest
to16bitowe API które troszkę przypomina pisanie w DOSie do pamięci karty graficznej.
Teraz karta graficzna ma wbudowaną obsługę VGA, ale obsługa wyższych trybów jest
inna - obsługujesz ją pisząc do pamięci gdzie mapuje się karta PCI (tak są zrobione
sterowniki dla XFree86/2). Jedynym standardem jest VESA, ale poprzez zwykłe API
Vio* nie dostaniesz się do trybów VESA. Musisz namieszać używając albo portów
(inp/outp) po odpowiednim zmapowaniu fizycznego adresu pamięci, albo sterownika
OEMHLP$. Drugie rozwiązanie jest bardzo wolne.

Abstrachując, zawsze zstanawiało mnie jak NCR robi w bankomatach 256 kolorów w
640x480 w ogóle nie używając PM'a. Diebold (IBM) używa PM'a, a NCR w ogóle nie
wchodzi do PM'a - ma własny RUNWORKPLACE nie związany z API PM'a.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 2h 05m 55s 382ms (en).