Re: BEznadziejnie glupie pytanie programistyczne

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Sat 24 Feb 2001 - 16:21:10 MET

On Sat, 24 Feb 2001 16:08:24 +0100 (MET), Lech Wiktor Piotrowski wrote:

>pod DOS-em,
>>

>Thx, aczkolwiek wydaje mi sie, ze w helpie do gcc odnalazlem jedynie getc i getchar.
>moze getc robi to samo :) Zapytam jeszcze, co oznacza w tym kodzie <<8

To użyj getchar. A operator << to przesunięcie o n bitów w lewo, czyli pomnożenie
przez n-tą potęgę 2. Tyle, że rotacja jest dużo szybsza niż potęgowanie i mnożenie.
Dzięki temu wszystkie klawisze "specjalne" będą miały w programie kody powyżej 255.
Natomiast standardowe znaki ASCII pozostaną na swoich miejscach.

Pisanie programu myśląc o takich rzeczach, to takie zboczenie z czasów, gdy na XT
uruchamiało się Autocada.

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20