Re: VCPI

Autor: Mariusz Borkowski (borkowsm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Fri 16 Feb 2001 - 20:11:08 MET

On 16 Feb 2001, Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Probuje uruchmoic program z EMX w sesji dos w OS/2, a ten wypluwa:
> Virtual mode not supported without VCPI
>
> A ja nawet nei wiem, co to VCPI. Ktos wie, jak zaradzic?

Dziwne... Generalnie dzialanie programow z EMX pod DOS-em
wyglada w taki sposob:
- jezeli nie ma DPMI (DOS w real mode lub DOS+emm386.exe)
  to uruchamiany jest extender emx.exe
- jezeli jest DPMI (DOS+QEMM, DOS+Windows, VDM w OS/2 lub
  dosemu w Linuksie) to uruchamiany jest extender rsx.exe

Problemy moga pojawic sie wtedy gdy nie ma rsx.exe, ale
wtedy powinno sie raczej pojawic "rsx not found, DPMI not
supported by emx".
Sprawdz czy aby na pewno masz w PATH emx.exe i rsx.exe,
oraz czy w ustawieniach sesji DOS masz wlaczone DPMI.
VCPI to interfejs programowy umozliwiajacy dostep do trybu
chronionego, jest on niekompatybilny z OS/2 (ani z innymi
wielozadaniowymi systemami).

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl