Re: Smart Suite 1.6

Autor: mbs (mbs_at_poczta.fm)
Data: Mon 29 Jan 2001 - 18:06:24 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Dokumenty worda 6 czyta fajnie, tzn. sa krzaki, ale dla kazdej literki inne. Natomiast dla
> worda 2000 juz jest taki sam krzak dla kazdej litery. Czy komus udalo sie z tym uporac?

Niestety kompatybilność WP z Word jest tylko na poziomie języka
angielskiego, bardziej zaawansowane kultury używają liter, których język
angielski nie posiada=:>>

Ale te właśnie bardziej zaawansowane kultury powinny sobie radzić nie
tylko z bilowymi programami. A jest to tak: w całości nie chce
ale..należy skorzystać z możliwości sustemu OS/2 ... tekst z dokumentu
WP przenosimy do Worda przy pomocy schowka i zostają polskie literki , a
także format dokumentu (niekoniecznie podział na strony, ale to jest
sprawa bila). Niestety jeżeli dokument zawiera rysunki lub równania to
należy je przenieść osobno i też będą cacy. Skoro jest tak w jedną
stronę to i w drugą działa.

WP-Suite dla win3.11(96rok) oceniam grubo wyżej od pakietu MS Office
2000. Arkusz kalkulacyjny WP posiada identyczne możliwości
(zeszyty itp), lecz ma lepszy sposób wpisywania formuł i znacznie lepsze
możliwośći tworzenia wykresów (tu uwaga: zamiast przecinka dziesiętne
oddziela kropka). WP- Sute ma też wspaniałą bazę danych, która
bezbłędnie współpracuje z edytorem, arkuszem kalkulacyjnym i całą resztą
(próbowałem na wszystkie sposoby zrobić jej kuku i się nie dała).
Wszystkie aplikacje WP-suite współpracują z Word poprzez schowek i opcję
"wklej specjalnie". Flow posiada krzywe Beizera i doskonałe możliwości
tworzenia blokowych schematów organizacyjnych, a także eletrycznych
(biblioteki można samodzielmie uzupełniać), ma też coś czym bawią się
moje dzieciaki - można robić portrety pamięciowe (lub karykaturki), a
całość jest tak cwanie zrobiona, że scalakowi można przyczepić uszy albo
nos - pełne jajo! Flow nie trawi polskiej literki ą - nie wstawi jej
samodzielnie, lecz zrobi to jeżeli przeniesiemy ją przez schowek... -
najlepiej z całym słowem, czy tekstem opisu. Nie sprawdziłem wszystkich
opcji składników pakietu, jest jakiś edytor HLML, możliwe są prezentacje
i diabeł wie co jeszcze - Samo ustawienie edytora u wyciągnięcie jego
możliwości to już kupa zabawy. Choć edytor równań WP jest do kitu, nie
ma problemu, bo posiada możliwość uruchomienia spod własnej ikonki paska
- Equation z Worda i problem z głowy. Uruchomi w ten sposób każdy
program nawet Netszkapę dla OS/2 - jeżeli tylko zaaplikujemy pliki
integracyjne, które należy zassać, lub przekopiować z niemieckich CD -
tam moda na bilomanię jest mniejsza. WP nigdy nie podał mi idiotycznego
komunikatu w rodzaju "dysk x jast pełny ...zapisz na innym" , choć robi
pliki większe od Worda - być może dlatego, że kazałem mu zapisywać
wszystko, co tam miał w opcjach, ale też nie rozwala stron, rysunków
itp. przy przejściu na inną maszynę.

A teraz jeszcze jedno WP suite dla win 3.11 kosztuje 450 zł, a za MS
OFFice Professional(tylko ten ma bazę danych) trzeba dać 3200. Możecie
więc oszacować sumę jaką nas kosztuje bilomania - bo to nie jakiś tam
rząd, a my płacimy z naszych podatków za każde stanowisko komputerowe w
urzędach instytucjach itp.

uff - to by było na tyle
...a "bil" pisze się z małej litery i już!
 --
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >