Re: Cos dla Przemka Pawelczyka

Autor: Piotr Grzybowski (orkrist_at_corcoran.if.uj.edu.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 23:59:07 MET

On Tue, 30 Jan 2001, Przemyslaw Dobrowolski wrote:

> Jezeli chcecie isc razem z postepem polecam SMP+Windows2000.
>
> Posiadając dwa procesory polecam ściągnąć Seti_at_Home i uruchomić dwa taski tego
> programu.
> .
> Dlaczego Windows nie policzy jednego? (mając kernel dwuprocesorowy i opcję
> -nolock ?).
>
> Odpowiedź: System jest po prostu za głupi aby umieć samemu zrozumieć czy task
> może zostac uruchomiony na innym procesorze czy nie.
>
> Po dwóch dniach pracy z W2K i policzenia dwóch unitów seti wolę OeSa który na moim
> [...]
dokladnie!

 Nie ma systemow doskonalych. Kiedys mialem wysokie mniemanie o linuxie,
ale ludzie, postawienie pod linuxem servera to kwiestia co najmniej
pelnych dwuch godziny spedzonych caly czas przed kompem. A potem
nastepnych miesiecy zeby cos kolwiek zabezpieczyc;-). To prawda, ze sa
zastosowania, dla ktoeych linux sie nadaje, a os nie, ale _nigdy_ linux
nie zastapi(lby - gdyby nie bylo takiej sytuacji jaka mamy ..) osa
na systemach dla pojedynczego uzytkownika, ktory ma dostep do sieci.
 Nic nie wypelnia tej luki, pomiedzy szlamem (windoze itp) a potworami
(unix*) ktora mial wypelnic i dla nas wypelnia os/2. Linux (teraz mysle
szczegolnie o redhatcie) _bardzo_ chce to zrobic, wystarczy popatrzec na
nieudolne nasladowanie czegos takiego jak desktop przez gnome, chce byc
wszedzie, ale nie jest to mozliwe. Linux pozostanie na serverach
akademickich i roznych dziwnych systemach (np samych plytach glownych ;-)
pracujacych prz bezposrednim zczyctywaniu danych z aparatury) a takze
u zapalencow w domu. Windoze zostanie jako chlam, tam gdzie jest, ale nie
tam gdzie byc powinno (w koszu na smieci). Os/2 prawdopodobnie zostanie
tam gdzie jest i w ilosci wjakiej byc nie powinien, bo moglby dzialac na
kazdym kompie jako klient sieci, narzedzie dla programisty itp, a
dziala jak wiemy nie na kazdym komputerze.
 Moral jest dokladnie taki, jak napisal Przemek, inne systemy ustepuja
os/2 pod wieloma wzgledami, niestety nie wszyscy o tym wiedza.

pg