Re: dysk twardy-pomocy!

Autor: Piotr Grzybowski (merlin_at_warhead.ii.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 20:05:33 MET

On Wed, 27 Dec 2000, Wojtek wrote:

> Witam i proszę o ratunek!
> Zabrakło mi miejsca na moim twardzielu i zbierając kasę na nowy chciałem
> zamontować jakiś posiadany staroć Seagate'a ATA 33/4GB. Kiedyś dysk ten
> został sformatowany pod linuxem (Mandrakiem konkretnie). Byłoby pięknie
> gdybym go zauważał po starcie systemu ale nic..
> Odpalam wieć Fdiska i widzę a właściwie to on widzi dwa twardziele niby
> OK ale klikam na twardziela nr 2 i fdisk się przewraca.
wysypuje sie? ale fajnie.. a jak masz podlaczone? tzn rozumiem ze chcesz
miec dwa dyski? stary i ten jescze straszy (seagate 4gb)? masz slave
master? czy dwa master? czy jakos inaczej?

> Uruchamiam jakieś narzędzie ściągnięte z hobbes'a (DFS) i coż
> widzę: opis podziału
> na partycje zrobiony przez linuxa i kometarz, że Not formated or invalid
> bootrecord-active(bootable), but not on 1st disk Will not boot using a
> standard bios.
> Pytanie brzmi jak go zobaczyć pod Warpem i sformatować
sprobuj lvma.. a jak nie, to sprobuj go wpiac, jako jeden dysk i popatrz
wtedy jak dalej sie wysypuje, to bagno.. a jak sie lvm wysypuje to bagno^2
a jak sie wszystkie fdiski beda wysypywac, to bagno^bagno i nie wiem co
zrobic.

pg