Re: Dobrzy ludzie dziekuje za dotychczasowa pomoc..

Autor: mbs (mbs_at_poczta.fm)
Data: Sat 11 Nov 2000 - 21:26:34 MET

Serwus Bartek!

> o wiele sympatyczniej jest tu niz na pl.comp.os.winnt :)
> i mam jesze jedna za to bardzo istotne pytanie jak jest z programami pod win311?

Dotychczas wszystkie przeznaczone dla Win3.11 uruchomiłem. Istotna jest
konfiguracja sesji WinOS/2 i parametry czysto DOS-owe oraz ustawienia
Wideo-DOS - niektóre programy np Equation z Word 6.0 nie pójdą bez
przydzielonej pamięci EMS.
Po pewnym czasie bez problemu ustawiasz parametry dla każdego programu
osobno i oszczędzasz zasoby. Smiesznym bywa, gdy program ma etykietkę
Win-95 i bez problemu startuje w WIN-OS/2 a takich jest nie mało. Dla
prawidłowej obsługi win32 należy dokonać drobnego uzupełnienia systemu.
Możliwa jest praca z oryginalnym Win3.11 wtedy to uzupełnienie nie jest
potrzebne- system wykrywa 3.11 w trakcie instalacji, a jeżeli wgrasz to
po instalacji OS/2 to zawsze można dokonać instalacji selektywnej.

O ilość oprogramowania nie należy się martwić - nie mam tyle czasu aby
sprawdzić tą ich część, którą posiadam na CD - kieruj się zasadą, że to
co przez innych dawno sprawdzone jest dobre,
 a "lepsze" jest wrogiem dobrego. Jest cała gama bezpłatnych programów
spokojnie wystarczających nie tylko do zabawy ale i do pracy (mam
złożoną bezpłatną - całkowicie legalną wersję pakietu biurowego Lotusa,
a doskonały pakiet biurowy Perfect Suite firmy Corell kosztuje w MPIK
zaledwie 450zł, ma większe możliwości i moim zdaniem jest bardziej
profesjonalny niż MS 0ffice Professional (za 3200 zł).

> Jest to z tego co zauwazylem angileska wersja warp 3
> bez connect (nie ma sieci) bez win-os/2 :(((

Obsługa sieci oraz inne dodatki są w ramach Bonus Pack - powinny być
takie dyskietki- kolorek wrzosu (14 szt.!).

> No więc nie wiem bo mam to na dyskietkach
> mam 8 MB ram (w tym Laptopie) > Pentium 75 MHz.

P-75 to właściwie to samo co ja mam (486/AMD/133), lecz pamięci to mu
nie żałuj - przy 8MB RAM chodzi ale urok OS/2 na tak słabej maszynie
zaczyna się od 24MB -ja mam 32MB i praca w arkuszu kalkulacyjnym,
edytorze tekstu (włączając wykresy i równania) jest moim zdaniem lepsza
niż w NT+PII/333 który siedzi na uczelni, przeglądarka do dziewczynek
(*.jpg) też sprawniej chodzi(PMView). OS-owy klon nortona - FC nie ma
sobie równych jeżeli porównać rozmiar i możliwości programu.

> laptop nie ma CD :(((

Dla spokojniejszej instalacji programów postaraj się o jakiś stary CD i
podepnij go nawet tymczasowo na wspólnym kablu z twardzielem - powinno
chodzić - jak ruszy zgłoś się do mnie na priva. Mam zastaw niezbędników
dla Warpa 3.0 na CD - instalacja z dyskietek jest uciążliwa.

Jeżeli masz miejsce na twardzielu to na bocznej partycji utwórz katalog
z kopią katalogu OS2 - w razie nadmiernego poprawienia systemu zawsze
szybko można wrócić do ustawień sprawdzonych poprze zwykłe
przekopiowanie. Dobrze jest przerobić dyskietki startowe - masz na nich
teraz klawiaturę UK i ukośnik katalogowy jest u Królowej Anglii a nie na
twojej klawiaturze.

Pamiętaj jednak o jednym -OS/2 to choroba nieuleczalna - jak się
naprawdę przesiądziesz to żadna winda Tobie nie przypasuje i
przestaniesz rozumieć co w inni w nich widzą!

Pozdrowienia

--
OS/2: Logic, not magic.
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl