Re: Co robi OS/2 boot manager?

Autor: maf (maf_at_ists.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 22 Oct 2000 - 22:50:40 MET DST

On Sun, 22 Oct 2000 14:54:38 +0200, Mariusz Borkowski
<borkowsm_at_ii.pw.edu.pl> wrote:
>OS/2 (i niektore inne systemy) przewiduje tylko jedna partycje
>primary na dysku. Jezeli jest ich kilka widoczna moze byc tylko
>jedna - ta na ktorej wybierzemy "przypisz naped C:".
>Pozostale partycje primary sa ukrywane poprzez zmiane
>zapisanego w MBR typu partycji.

Takie rzeczy to ja wiem. Ale tu nie o to chodzi (chyba).
Moze lepiej opisze sytuacje:
Po kilku roznych zabiegach dochodze do sytuacji gdy mam
na dysku m.in. 2 partycje primary z zainstalowanymi NT 4.0 i
Windows 2000. Zeby to chodzilo bezproblemowo (np. jeszcze
z Linuxem) musze zrobic operacje:
1. "przypisz naped C:" boot managerem z os/2 dla partycji NT 4.0
2. ustawic partycje aktywna Windows 2000 (np. fdiskiem z DOSa)
- wiem smieszne kombinacje ale tylko tak chodza te 3 systemy
przy pewnych wymaganiach co do wzajemnego "widzenia sie".
Mam nawet teorie dlaczego akurat tak trzeba, tylko nie wiem do
konca co robi wlasnie operacja "przypisz naped C:".
Moze zmienia kolejnosc wpisow w tablicy partycji, no nie wiem?
Bo jesli tylko ukrywa/odkrywa partycje ... hmm nie calkiem to mi
sie zgadza z tym co sie dzieje w komputerze - no nie wiem, moze?
Jak wlasciwie jest ukrywana partycja?

maf