Java 1.3 pierwszy kontakt

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_ii.pl)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 22:03:01 MET DST

Dzis udało mi się zainstalować Javę 1.3. Wydawałoby się to proste lecz nie myślcie że
tak właśnie jest.
Przy instalacji Java 1.3 ostrzega, że nie nalezy robić jej jak domyślną JVM bo nie
wszystkie programy mogą dobrze działać. Tak też jest - LVM Gui nie działa :-)
Lecz nie w tym problem. Po instalacji należy skasować wszystkie wpisy Javy 1.1 i
wpisy o wysokiej pamięci.
Zaczyna działać. Programy wloką się jak odin z włączonymi takami Seti.
Maksymalizacja okna trwa około 1-2 sekundy na moim SMP 2xCeleron 433. Dla
porównania w Javie 1.1 maksymalizacja była niezauważalna.
Netscape automagicznie nie będzie w stanie pobawić się Javą, trzeba zainstalować
nsplugin. (tego jeszcze w tej chwili nie przetestowałem i muszę przeczytać instrukcję bo
ciągle mam "Unsupported Java version" :-( )
Aaaa.. Jeszcze jedno nie ma czegoś takiego jak javapm.exe jest teraz javaw.exe :-)

Po narzekaniu muszą też nadejść słowa pochwały. Większość aplikacji działa. Działa
znakomicie. Na przykład jEdit źle ustawiał fokus w wersjach 1.1.x natomiast w 1.3 jest
wszystko dopieszczone. Nie dopieszcony jest dźwięk - nie działa natomiast
odgrywarka mp3 - zwis systemu.

Reasumując, powiem tyle - to co IBM prezentuje po roku 1999 to, jest wręcz, chłam który nawet Microsoft umiałby lepiej napisać.
Więc jeśli nie kupiliście jeszcze Software Choice lub Developer Connection i jedną z ważniejszych spraw będzie dla Was Java to pomyślcie czy się opłaca.
Dla porownania ta sama Java śmiga pod Windozą lepiej niż jej odpowiednik napisany przez Suna, a o Microsofcie nie wspomnę.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 0h 08m 48s 289ms (en).