Re: PYTANIA

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_asua.org.pl)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 19:50:16 MET DST

On Mon, 21 Aug 2000 16:11:51 +0200 (MET DST), Kuba wrote:

>Czy jesli nie mam driverow dla karty dzwiekowej pod OS/2 i nie dziala mi , a
>mam dla Win 3.x to bede mial dziwek ?

Nie.

>Mam skaner firmy IBM i tylko byly drivery pod Win9x/NT/2000 , nie ma dla Win
>3.x :((

Zapomnij. Ale najpierw mógłbyś się dowiedzieć, na jaki właściwie sprzęt IBM nakleił
swoją naklejkę.

Od razu odpowiem wszystkim co pytają się o skanery. Sterowniki Twain (bo w takim
standardzie działają najczęściej skanery) są dla OS/2 najczęściej płatne i co więcej
muszą być SCSI. Jedyny darmowy program (driver) to SANE, lecz on za bardzo nie
chce działać ze skanerami po LPT a na pewno nie działa z USB. Poza tym
konfiguracja SANE nie jest prosta.
Ja na przykład kupiłem używany HP 4p (bo miał sterowniki dla Win31), i na pewno
działał z CFM Twainem.

>Jaki jest najlepszy klient irc pod OS/2 ?

To zależy. Ja lubię klienta tekstowego więc nie ma jak ircII, lub BitchX (wymiennie). A z
dobrych programów okienkowych polecam VIRC'a.

---
Przemyslaw.Dobrowolski_at_wincor-nixdorf.com