Re: FP 14 Pierwsze wraženia

Autor: Wojciech Smagowicz (wojtek_at_cyber.olnet.com.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 15:46:44 MET DST

"Marcin P. Ciaszczyk" napisał(a):
> bardziej chodzi o wskazania pamieci.
> 1. masz ustawione dos=high,umb ? pewnie tak
w CONFIG.SYS osowym mam low,noumb
dla normlnej sesji DOS mam high,umb

> 2. norton commander powoduje obciazenie procesora w 100% w trakcie
> oczekiwanie na jakis anykey.
Dos Navigator j.w. w każdym momencie 100%
Tylko podczas wykonywania jakichś zajmujących czas operacji (usuwanie
katalkogu obciążenie procesora spadło do 11%. Kompletnie nie rozumiem.
> czy dalej procesor jest obciazony w 100%?
Tak

> 3. odswiezanie ekranu - dosc powaznie spowalnia prace, czasami nawet
> widac jak sie ekran przerysowuje.
Nie stwierdziłem, aczkolwiek przesuwane okienko zostawia ślad na ekranie
do czasu zakończenia operacji. (Ati RageII+, SDD b31)

> 4. nie mam pomyslow co jeszcze - najprosciej by bylo jakas
> pelnoekranowa gre zapuscic (duke 3d sie najlepiej nadaje)
Sprawdzę, ale nie dzisiaj

> 5. Borland byl po to, ze C chcialo pracowac z obsluga dpmi i tam sie
> trzeba bylo troszke nakombinowac a pascal mial problemy z
> przekazywaniem parametrow do programu odpalanego z guja - jakbys mogl
> zobaczyc, czy w pascalu taki programik:
[ciach]
> odpalany z guja i z podanymi jakimis parametrami wypisze poprawnie te parametry. I czy w trakcie
> pracy bedzie pokazywac 100% obciazenia procesora
Odpalany z IDE tekstowego (bo chyba to rozumiałeś przez GUI) nie zmienia
obiążenia procesora (na wykresie WarpCenter nie widać żadnego ząbka w
dół), i ładnie wypisuje listę parametrów.
Dodałem linijkę z poleceniem delay, aby było widać zmianę obciążenia -
nic nie zmieniło.
Programik po skompilowaniu i odpale z okna OS-a powoduje 100%
obciążenie, aczkolwiek szybkość chyba bez zmian.

> w zasadzie to mi chodzi mi o "ogolne wrazenie" szybkosci pracy - wiem,
> ze 13 byla wolna w sesjach dosowych - czy tu juz sobie z tym poradzili.
Szybkość okien DOS-owych w pierwszej chwili makabryczna np. przy
instalacji BP cały czas opóźnienie klawiatury co najmniej 0.5 s.
Zachowanie jak przy telencie na bardzo odległym kompie. Sama instalacja
z normalną szybkością. Co ciekawe - musiałem zostawić włączonego na 4h
(z otwartym oknem Borland Pascala) i jak wróciłem to szybkość pracy IDE
była CAŁKIEM normalna - tak, jak bym pracował w DOS-ie a nie w okienku
OS-a.
Po uruchomieniu w tej samej sesji Dos Navigatora nie stwierdziłem
opóźnień klawiatury.
Ciekawostka. Zamknołem okienko DOS-a i odpaliłem jeszcze raz - szybkość
OK. Odpaliłem z FC/2 - i też OK.

Pozwoliłem sobie na forward lisu na grupę - dla uświadomienia innych
__
                                     Wojciech Smagowicz
                                     wojtek_at_cyber.olnet.com.pl
  Łagodność plus gaz łzawiący równa się zaufanie.