OS/2 i zarzadznie pamiecia

Autor: Tomasz Szczesniak (Tomasz.Szczesniak_at_p134.f127.n480.z2.fidonet.org)
Data: Tue 11 Jul 2000 - 18:49:07 MET DST

Hello Grzegorz.

10 Jul 00 18:43, Grzegorz Szyszlo wrote to All:

 GS> w OS/2 jest przyjety scisle okreslony model zarzadzania pamiecia.

I tylko szukam jaki... (niskopoziomowo), chcę wiedzieć z czystej ciekawości.

 GS> to zalezy od programu. program moze miec kazdy, nawet najmniejszy
 GS> segment
 GS> danych przydzielony od systemu, i to w praktycznie dowolnej ilosci
 GS> segmentow.
 GS> moze tez przydzielic sobie jeden wielki segment, i w nim na wlasna
 GS> reke allokowac sobie obszary. moze takich wielkich segmentow
 GS> przydzielic sobie kilka, moze tez uzywac wszystkich sposobow naraz.
 GS> jesli chodzi o GNU C, takze w odniesieniu do OS/2 jest to dokladnie
 GS> ukryte przed programista w funkcji alloc() lub obiektowo w new() .

Nie do końca od programu. Czy w OS/2 są wskaźniki tylko bliskie (32 bit
oczywiście), czy też dalekie? (do różnych segmentów danych)? Jak system
wszystkie przydzielane obszary pamięci mapuje w jeden segment logiczny, to tej
drugiej moziwości niema - są to różne obszary, ale w jednym segmencie,
wmapowywane przez system.

 GS> wiec najnormalniej w swiecie uzywaj alloc(), chociaz ja polecam new()
 GS> bo jest latwiejsze w obsludze.

Nie piszę obiektowo, więc pozostanę przy malloc().

 GS> do zrealizowania. pytanie po co?

Już mówiłem - żeby serwer nie budział się przez długi czas.

Tomasz