OS/2 i zarzadznie pamiecia

Autor: Tomasz Szczesniak (Tomasz.Szczesniak_at_p134.f127.n480.z2.fidonet.org)
Data: Wed 05 Jul 2000 - 22:30:01 MET DST

Hello All.

03 Jul 00 22:24, Przemyslaw Dobrowolski wrote to All:

> [...]

[...]

 PD> Odpowiem w bardzo dużym skrócie/uogólnieniu:
 PD> Nie używasz API OS/2 - DosAlloc(Shared)Mem, DosSetMem itd. Gdybyś

Nie uzywam, gyż jeszcze nie wiem, gdzie to będzie pracowało - ja bym chciał pod
OS/2 (jak znajomi dostaną HISa), ale może rówenież pod Linux, freeBSD lub (tfu)
winNT.

 PD> używał w/w funkcje to mogłoby się zdażyć że zabraknie Ci pamięci -

[...]

 PD> ponieważ pomyśleli o tym wszystkim twórcy OS/2 i kompilatora (ów);-)

To mnie cieszy :) Strasznie nie chciałoby mi się pisać własnego managera do
pamięci - po co sobie komplikowac kod a rzeczy całkiem obce rozwiązywanemu
zadaniu?

 PD> A jeżeli masz dużo czasu to możesz sam napisać funkcje alokacji
 PD> pamięci ale i tak wg Twojego myślenia zrobisz identycznie jak Twoi
 PD> poprzdnicy ;-)

Kto wie, może kiedyś jak będę chciał potrenowac pisanie bardziej systemowego
softu...

 PD> Jest taka możliwość lecz tylko z poziomu sterownika.

[...]

 PD> (stabliność), jeśli programy z ringu3 będą sobie korzystały bez
 PD> żadnych ograniczeń z ringu0?

Mój nie musi byc w ringu0. To ma być serwer (prosty) bazy danych pracujący
sobie w tle i grzecznie czekający na robotę. Jeżeli połączenie przyjdzie po
jakims czasie nieaktywności, tak że zdąży się on wyswapować, a jeszcze dodatkowo
APM wyłącz dysk, to klient (skrypt CGI) może zwrócić timeout, lub zdenerowawać
uzytkownika. Rozmiar pamięci nie jest duży, exek będzie miał około 100KB, a dane
w pamięci max 2MB.
BTW. Czy jes gdzieś jakis darmowy serwer www na którym można by coś takiego
postawić zanim będę miał możliwośc zrobienia tego u siebie? (może być i płatny,
ale niezbyt drogi - strona jes wybitnie niekomercyjna, a żaden support nie jest
potrzebny :)

Tomasz