Re: Do uzytkownikow Win-OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 13:00:37 MET DST

Hubert wrote:

> Czy Win-OS/2 potrafi korzystac z pamieci wiekszej niz ok. 60 MB?
> Otoz mam 128 MB RAM i uruchomilem PhotoShopa 3.0 i nie widze (po
> szybkosci operacji) by korzystal z wiekszej pamieci niz wspomniana.
> Takze w okienku "Help" Win-OS/2 pokazuje np. 63.220 kB.

Sprawdz ustawienie DPMI w tej sesji windows.
Prawdopodobnie masz chyba ograniczenie do 64MB, ale wartosc te mozesz
zwiekszyc. lepiej nie przekraczac wartosci fizycznie dostepnej w
maszynie
bo sie zarzniesz na swapowaniu.

pamietaj tez ze winos2 ma dodatkowo swoj wlasny system swapowania,
tak jak zwykle windowsy, przez co dodatkwo mozna zwiekszyc pamiec
wirtualna. warto ten system ustawic na wartosc minomalna dopuszczalna,
wtedy ram jest podzielony na mniejsze bloki przez manager windowsa 3.1.
jesli nie bedziesz mial pliku wirtualnego, bloki beda wieksze.
wartosci nie pamietam, ale z przeszlosci wiem ze warto ustawic plik
wirtualny.