Re: OS/2 i zarzadznie pamiecia (UWAGA !)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 05 Jul 2000 - 12:30:40 MET DST

Marcin P. Ciaszczyk wrote:

> No i ciag dalszy - z rozpedu zaczalem sprawdzac co sie dzieje
> wlasciwie i wyszla mi smieszna rzecz - pronews nie zwalnia zasobow w
> trakcie pracy. po zamknieciu jest ok. ale kilkukrotne otwarcie listy,
> wyslanie posta, zrobienie czegokolwiek, powoduje zwiekszanie zajetosci
> zasobow.

Podejrzewam dwie rzeczy:
1. pronews ma bledy, i gubi wskazniki nie zwalniajac zasobow
2. jest to normalny stan, gdy sa pobierane male bloki pamieci, zas
   funkcje zarzadzajace bibliotek *alloc() majac cokolwiek malego w
   wiekszym pobranym bloku, po prostu nie zwracaja tego bloku do
systemu.

z tym ze okolicznosc 1 ma miejsce na pewno, jesli zajetosc zasobow
rosine ciagle przy uzywaniu aplikacji. okolicznosc 2, kiedy rosnie
na poczatku szybko, a potem coraz wolniej.