Re: duzy dysk ciag dalszy

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 18:05:25 MET DST

Michal Koslinski wrote:

> czesc,
>
> nadal mam problem z tym dyskiem (13GB).
> instaluje system, zakladam partycje i nie moge ustawic set instalable.
> chcialbym zainstalowac system pod koniec dysku (jako ostatni). rowniez nie
> moge zainstalowac systemu na partycji duzej 13gigowej.
> podmienialem sterowniki z dd packa, nawet uzylem dobrawki os2dasd, ale to
> tylko spowodowalo zwis..
>
> prosze o pomoc :)
> !<Ozzy

Partycja z ktorej sie system uruchamia musi byc adresowalna poprzez BIOS
komputera. Bez LBA (Logical Block Addressing) maksymalna bootowalna
partycja to 512 MB i musi sie znajdowac na poczatku dysku (moze byc
logiczna). Z LBA najwieksza bootowalna partycja to 8 GB. Dla dyskow IDE
powyjej 8 GB potrzebny jest nowy driver (IBM1S506), albo jeszcze lepiej
DaniS506 (z Hobbesa).

Rafal

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *