Re: duzy dysk ciag dalszy

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 06 Jun 2000 - 12:08:37 MET DST

Leszek Kubrak wrote:

> 2 GB wzięło się z tego, że maksymalna wielkość klastra to 32 kB, natomiast
> maksymalna liczba klastrów to 64 k co po przemnożeniu daje 2 GB.

Akurat to wiem. ale skad ograniczenie 2GB na HPFS ??????????
btw. FAT ma max 2GB dlatego, bo dlugosc pliku jest zapisana jako
"signed long int", co daje wlasnie taka wielkosc. tworcy zalozyli, ze
pojedynczy plik moze zajac cala przestrzen partycji. w FAT32 partycja
moze miec wiecej niz 2GB, lecz plik nadal ma max 2GB. w HPFS moze miec
wiecej :) ale nie wiem ile bo najwiekszy dysk jaki mam to 3GB i dalo
sie na nim zapisac wlasnie 3GB plik.