Re: Fwd: [WarpCast] IBM OS/2 Strategy for 2000

Autor: Jan Waliszewski (jan.waliszewski_at_t-system.com.pl)
Data: Sat 29 Apr 2000 - 18:53:54 MET DST

Przemyslaw Dobrowolski napisał(a):

> Już się gubię... To co? Przecież IBM ogłosił że bierze się za Warpa, a teraz słyszę, że
> jeszcze tylko rok! A jak kupiłem (no jeszcze nie) software choice na dwa lata, to co?

Sądzę, że bliższa analiza postawy IBM dowodzi tylko jednego: nak najszybciej pozbyć się
tego kłopotu. W mojej opinii żadne enuncjacje o kontynuowaniu rozwoju OS/2 nie mają
miejsca. Jeżeli poczytać dokładnie o polityce wobec użytkowników produktu, to mamy tam
głównie nacisk na rozwiązania oparte o Javę i komputery sieciowe. Hasło "Java" oznacza ni
mniej ni więcej, jak tylko chęć przeniesienia w pewnym momencie użytkowników na inną
platformę systemową w taki sposób, aby się za bardzo nie wzburzyli. Ponadto gotowość do
rozwijania systemu to także gotowość do rozwijania oprogramowania narzędziowego dla tego
systemu, a tego zaobserwować się nie da...

Cytowana publikacja o datach zakończenia "limited warranty" oznacza prawdopodobnie koniec
publicznych fixpacków, a jedynie realizacje za odpowiednio wysokie pieniądze serwisu na
rzecz wybranych klientów (banki, instytucje ubezpieczeniowe, itp...). Dla małego
użytkownika, jak chociażby niewielka instalacja sieciowa na WarpServerze w mojej firmie
oznacza to chyba kres dostępności supportu w jakiejkolwiek formie. Oczywiście chciałbym,
aby tak nie było - Software Choice jest jeszcze dostępną propozycją, ale co będzie później
?

Jedyną perspektywą poluzowania rynku systemów operacyjnych może być tylko właśnie dokonany
podział Microsoftu, a co z tego wyniknie czas pokaże..

                                                      Z pozdrowieniami -
jan.waliszewski_at_t-system.com.pl