Re: Uklad klawiatury w Warpie (nawracam linuxiarza.. :) )

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 18:17:59 MET DST

On Tue, 25 Apr 2000, Marcin P. Ciaszczyk wrote:

> Poniewaz nawracam linuxiarza na jedyny sluszny System Operacyjny to
> mam takie pytanka
> 1."Czy mozna zdefiniowac dowolnie przypisanie klawiatury ? " On ma
> swoje przyzwyczajenia i chcialby to przeniesc.

Chodzi o ogolnosystemowe, czy w jakims edytorze? W jednym i drugim
przypadku zapewne tak. Cokolwiek mozesz zrobic w Linuxie mozesz i w OS/2
:)

> 2. Madrzy od epm-a: Czlowiek zapytal sie tak
> "Wymagania mam niewielkie - konfigurowanie podswietlania skladni,
> mozliwosc filtrowania tekstu poleceniem zewnetrznym, proste makra,
> konfigurowanie skrotow klawiaturowych". Pomyslalem o epm ale czy nie
> strzelilem gafy ?

Zapewne nie strzeliles. Sam chcialbym przesiasc sie na EPMa, ale nie mam
czasu sie go nauczyc. Osobiscie uzywam elvisa (klon vi) ktory
podswietlanie skladni, makra, redefinicje klawiszy i inne takie oczywiscie
ma. Jest tez cale inne mnostwo edytorow programisty, o ile mi wiadomo z
emacsem wlacznie. Czegokolwiek ten czlowiek uzywal pod linuxem, sadze, ze
znajdzie klon tego czegos pod OSa.
Natomiast jesli chodzi o samego EPMa, to oczywiscie ma on wszystko co
potrzebne, (podswietlanie klawiatury, makra itd) tylko nie ten kastrat
dostarczany z systemem, a caly pakiet z kompilatorem do sciagniecia z
hobbesa (6.03b,c czy jakos tak).
Ekspertem od EPM jest chyba Przemek Pawelczyk wiec on powinien byc Ci w
stanie udzielic bardziej konkretnych odpowiedzi, co i jak zainstalowac i
skonfigurowac.

pOSdrawiam,
Marek
                                                       Marek Wojciechowski