SMP i Odin

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_ii.pl)
Data: Thu 20 Apr 2000 - 23:59:39 MET DST

Wracając znów do SMP.
Zastanawiałem się dlaczego Sander Van Leeuven (twórca Odina) nigdy nie skarżył się
na szybkość działania programów. Okazuje się, że ma SMP.
Dlaczgo o tym wspominam, ano właśnie dlatego, że lubię WinAMP'a i zawsze przy
częstym przesuwaniu po ekranie WinAMP tracił synchronizacje i odmawiał
posłuszeństwa. Teraz jest tak, że mogę przesuwać, otwierać różne okna i za nic
WinAMP nie traci synchronizacji. Druga sprawa kompilacja Odina. Pełna kompilacja
zajmowała mi 16-17minut. Natomiast robiąc nmake releasesmp lub nmake
debugsmp kompilacja przebiega od >8 <9 minut.
Poza tym zawieszenie programu na kernelu UNI często oznacza 3 magiczne klawisze
lub użycie Watchcata czy Process Commandera, a w wypadku SMP wystarcza
włączyć w CONFIG.SYS obsługę zamykania okien poprzez WarpCentera. Na prawdę
wytarcza. Nawet przy Odinowych taskach.

Po dwóch dniach używania SMP rozumiem dlaczego IBM nie wspiera użytkowników
indywidualnych ;-) Nie ma momentów kiedy mógłbym tracić kontrolę nad systemem, co, nie oszukujmy się, zdarza się z
Warpem4, czy też WSeB'em z jednym procesorem.

Dla prawdziwych użytkowników OS/2 polecam zamiast pchać się w procesor za około 800złotych kupić dwa gorsze
procesory. Wychodzi na to samo ale IMHO na SMP "będzie dużo
wydajniej" (C) Leszek Kubrak i dużo, dużo bardziej stabilniej. lecz tylko pod normalnym systemem (nie mówię o
produktach M$)!!!
Wiem, że Warp4 nie posiada SMP, lecz słyszałem że kupując subskrybcję na SC będzie można otrzymać kernel SMP
dla Warpa4, a patrząc bardziej hackersko to podmiana kernela i kilku plików Fix13/Aurora może już teraz
wystarczyć.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 8h 49m 45s 242ms (en).