Re: Shutdown

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 12 Apr 2000 - 09:37:35 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Po zainstalowaniu OeSa od poczatku, na to ddpakfix, fix13, nowe MPTS i TCP/IP 4.21 +
> fix do peera, object desktop, nie shutdownuje mi sie system. Ctrl-alt-del dziala,
> shutdown zamyka okienka, ale nic dalej nie robi....

ja czasem mialem takie objawy, ale wylacznie na komputerach ktore
mialy zainstalowanego peera. nie wiem od czego zalezalo ze komputer sie
dolowal lub nie.

> Rowniez z siecia sa dziwne problemy - mam automatyczne laczenie do zasobow przy
> starcie, jednak system tego nie robi - sa inactive...
>
> Czy ktos sie spotkal z podobnymi prolemami?

z niedownowaniem sie spotkalem. automatycznego laczenia do zasobow
nigdy nie robilem. podejrzewam ze peer nie zdaza ci z wystartowaniem,
a juz komputer chce ci sie podlaczac do zasobow.

za to spotkalem sie z innym "ciekawym" objawem w warp3.
otoz tam w TCP/IP Startup startuje prawie caly stos IP.
dlatego jak w startup doda sie dodatkowo ladowanie roznych uslug
sieciowych
(ftp server, dns server, news server, www server itp), to te uslugi nie
chca dzialac. poradzilem sobie w ten sposob, ze startuje te uslugi
przez rexxa, w ktorym dalem statyczne opoznienie odpalania serwisu.
bardziej eleganckie by bylo sprawdzenie skryptem czy konekcje IP sa
osiagalne,
i dopiero wtedy odpalac serwisy, a jeszcze bardziej eleganckie by bylo
przeniesienie TCP/IP Startup do config.sys , tak jak to jest zrobione
w warp4. bo w warp4 tylko zdefiniowane konfiguratorem uslugi sieci
startuja przez tcp/ip startup.