Re: Pascal kompilator z ...

Autor: Mariusz Borkowski (borkowsm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Sun 09 Apr 2000 - 16:45:49 MET DST

Przemysław Pawełczyk wrote:

> Który kompilator Pascala, a lepiej - i jego IDE, może korzystać z
> kodów asemblera, jest szybki i optymalizowany do MMX, 3DNow! (czyli
> procesorów AMD K3 i K7) itd.?

Ja mialem do czynienia z nastepujacymi Pascalami pod OS/2:

1. Virtual Pascal 1.x (jest juz 2.0 ale jeszcze go nie
   widzialem):
   - IDE text i PM (bardzo podobne jak w Borland Pascalu)
   - wbudowany asembler
   - podobno generuje bardzo dobry kod, ale watpie zeby
     wykorzystywal MMX/SSE/3DNow
   Ogolnie: ten kompilator spodobal mi sie najbardziej

2. Free Pascal 0.99.x
   - brak IDE, prace trwaja
   - umozliwia korzystanie z MMX, sluza do tego specjalne
     konstrukcje jezykowe
   Ogolnie: ostatnio kiedy widzialem wersje OS/2 (rok temu)
   byla ona mocno niedopracowana, ale Linuxowa byla juz
   calkiem dobra

3. Borland Pascal 7.0x + patch
   Zdecydowanie odradzam chyba ze komus na prawde potrzebny
   16-bitowy kod

4. Speed Pascal
   Nie mialem z tym zbyt duzo do czynienia, wydaje sie byc
   dosyc buggy. Ale w tej chwili jest rozwojowa wersja
   pod nazwa Sybil

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl