Re: OS/2 16 bitowy ??????

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 28 Mar 2000 - 11:52:33 MET DST

Wojciech Smagowicz wrote:

> Ściągnąłem i uruchomiłem Sysinfo/2: OS-owy program zainspirowany Sysinfo
> dla Windows.
> Program całkiem nieźle przeglądnął co mam na pokładzie ;-). Przy
> inforamcjach o pamięci i znajdujących się w niej programach zwątpiłem:
> Przy wyświetlaniu informacji o pamięci ten program pisze:
> C:\OS2\SYSTEM\HARDERR.EXE 16BIT
> C:\OS2\PMSHELL.EXE 16BIT
> OS/2 Core 16BIT
>
> I tak dalej. Sporo bibliotek i sterowników urządzeń ma wypisane własnie
> magiczne 16 BIT
> Czyżby to był spadek po OS 1.x i współpracy z M$??

dokladnie tak. O ile sam kernel jest 32bitowy, to interfejsy ma
w wiekszosci 16biowe. dlatego OS/2 Core wyszedl jako 16bit.
Po prostu IBM poszedl na latwizne (albo wrecz sobie utrudnil),
i robil stopniowa ewolucje poprzez OS 1.x OS 2.1 itd.
Podobno w wielu plikach zrodlowych OS/2 sa dwie linijki:
Copyright Microsoft blablabla jakis rok
Copyright IBM Corp blablabla jakis rok

I pewnie to jest glownym powodem czemu IBM nie zrobil z OS/2 Open
Source,
po prostu umowy sa nadal wiazace. Chyba ze by sie microsoft rozlecial,
ale to raczej watpliwe. By trzeba bylo wszystko przepisac od nowa,
zas api starego OS/2 odpalac jako emulator dokladnie tak, jak jest
emulowany stary DOS oraz Win 3.1 .