Re: Znakowe FTP z Passive Mode (Było: No subject)

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 24 Feb 2000 - 00:28:44 MET

On Sun, 23 Feb 2000 19:04:35 Adam =?iso-8859-2?Q?P=B3aszczyca?=
<trzypion_at_oldfield.org.pl> wrote:

> A wgetem nie prościej?

        Może i prościej, tylko że ja muszę coś wysłać, a nie
pobrać - i to najlepiej kodowaną sesją. Próbowałem przez SCP,
ale serwer do którego próbuję się dostukać ma SSH2 na Linuksie, a
na OS-ę jest tylko SSH1. W rezultacie linux wyświetla info,
że ładuje SCP1 compatibilty i sesja umiera.

        W tej chwili poradziłem sobie tak, że otwieram sesję SSH i
w skrypcie uruchamiam FTP na swoją maszynę, na konto, które ma
prawa tylko do ramdysku. Ale to rozwiązanie niespecjalnie mi się
podoba na dłuższą metę, zwłaszcza, że jeżeli uda mi się kiedyś
podłączyć do jakiegokolwiek providera ze stałym łączem, to będę
miał po drodze maskaradę (i tak pewnie wolę, bo bezpieczniej), a
więc zwrotnego połączenia nie otworzę.

        Bawiłem się trochę tunelowaniem FTP w SSH i to działa. Mam
tak skonfigurowany notebook - SSH do serwera w firmie, a w tunelu
leci POP3, SMTP i FTP. Tylko FTP client musi wejść w passive
mode, bo inaczej nie robi, a standardowy FTP z OS-a tego nie umie.
Nie chcę się też bawić w ręczne wysyłanie plików, bo mnie to nie
bawi. Mam ikonkę "Wyślij dane" i chciałbym, żeby to nadal tak
działało. Stąd moje wymagania. NB. jeden z komputerów do
których muszę mieć dostęp należy do providera, więc nic w nim nie
namieszam (drugi jest w firmie, więc ewentualnie mógłbym coś
wymusić, byle to miało ręce i nogi). Obydwa mają SSH i mogę sobie
przetunelować sesję FTP, natomiast provider ma SSH2 i już.

--
Pozdrawiam,
Jan.