Re: Odin?

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_obta.uw.edu.pl)
Data: Mon 21 Feb 2000 - 14:24:17 MET

On Mon, 21 Feb 2000 13:53:23 +0100 (MET), Mikolaj Dunaj wrote:

>Sorry za lamerskie (?) pytanko.
>Co to jest ODIN? Jakis adres mozna prosic??
>Dzieki z gory za obszerne wyjasnienia :)

Najpierw link: http://www.netlabs.org/odin
A później to obszerne:

Starsi użytkownicy OS/2 pamiętają czasy projektu Win32-OS/2, który pozwalał na
uruchamianie aplikacji Win32 w środowisku OS/2. Ze względu na ogrom pracy i mało
czasu autorów projekt ten stał się projektem OpenSource i zmienił nazwę na Odin,
chciano uniknąć używania słowa zastrzeżonego jakim jest OS/2.

Uruchamianie programów jest pomyślane w dwojaki sposób:
a) poprzez specjalny sterownik (WIN32K.SYS), który przejmuje kilka funkcji kernela i
przy próbie uruchamiania programu Win32 jest on w locie konwertowany i uruchamiany
jako natywna aplikacja OS/2.
b) drugi sposób znany z Wine'a (odpowiednika Odina dla Linuxa). Specjalny program
który uruchamia aplikacje Win32. np. uruchomienie WinAmpa wymaga napisania PE
WinAmp.exe.

Z tego co wiem to w finalnej wersji (o ile taka będzie ;-) ) drugi sposób zostanie
pominięty, a pierwszy zyska sobie loader plików ELF.

Jak działa? Zależy od systemu - czy Warp4, czy Warp Server for e-businness. W
drugim wypadku dużo większa liczba aplikacji jest w stanie się uruchomić, może nie
działać (duża ilość błędów), ale to już coś.

To co na pewno działa i używam to WinAmp 2.5e, Solitare, WinMine... i na prawde
dużo dużo więcej... Z każdym dniem jest coraz więcej aplikacji. A dodam jeszcze, że
na dniach Odin otrzyma akcelerowany OpenGL. Na razie tylko dla VoodooI i VoodooII.

Uchh... Mam nadzieję że wyjaśniłem chociaż trochę. ;)

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 0h 44m 33s 609ms (en).