Re: RAID - help

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 01:35:31 MET

On Sun, 9 Feb 2000 23:51:22 max <tecza6_at_priv7.onet.pl> wrote:

> Prawde mowiac to kupilem go za grosze z odzysku (45 zlociszy), i trzeba
> by go uruchomic.
> Dzieki za info.

        Jeśli to Mylex (obojętne - brand czy OEM), to działa toto
mniej więcej tak:

        - specjalnym programem konfiguracyjnym ustawiasz
konfigurację macierzy (poziom RAID, tworzenie dysków logicznych
itp)., natomiast potem kontroler chyba używa normalnego BIOS-u,
pokazując zdefiniowane dyski logiczne jako urządzenia fizyczne.
Tylko uważaj - dyski muszą być _dokładnie_ identyczne. Być może
zależy to od konkretnego modelu, ale kiedyś na Mylex/HP potknąłem
się na tym, że cztery dyski w macierzy miały 1 GB, a piąty,
dokupiony na podmiankę padniętego, miał 1 GB "inaczej" ze względu
na inną geometrię. No i nie poszło, musiałem wymienić komplet
dysków, bo HP w międzyczasie wycofał stare dyski z produkcji i
ustawił tak zaporową cenę na zapasy magazynowe, że za koszt
jednego wymieniłem wszystkie. Ale może inne kontrolery zachowują
się inaczej - słyszałem taką teorię, że mogą wykorzystywać
n*pojemność najmniejszego dysku.

--
Pozdrawiam,
Jan.