WSeB (pierwsze wrazenia)

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_obta.uw.edu.pl)
Data: Sun 06 Feb 2000 - 03:08:45 MET

No i stało się zainstalowałem Warp Server for e-business. Bałem się, że stracę dane,
lecz doszedłem do wniosku, że OS/2 na pewno nie schrzani mi partycji i nie wykasuje
mi plików, więc spróbowałem bez backupów.
Instalcja jest prosta jak drut, tylko o jeden raz więcej musiałem rebootować komputer,
ponieważ instalacja musiała stworzyć kompatybilne woluminy. Po restarcie stary
dobry instale;, oczywiście, użyłem opcji zaawansowanych i... zamiast FDISK'a
uruchomił mi się Logical Volume Manager. Bardzo przyjemna aplikacja, lecz bardzo
różniąca się od standardowego FDISK'a. Na wielki plus LVM'a można uznać fakt że
można każdej z partycji ustawić żądaną literę dysku, jak i czy ma być przez OS/2 w
ogóle widziana. Na minus, pokazuje że NTFS jest kompatybilnym woluminem i od razu
przydziela mu dysk.
Oczywiście przy instalacji pozostawiłem tylko HPFS'a widocznego. Nagrałem WSeB'a
na mojego Warpa4 (fix12) i o dziwo nic nie znikło (a tak się bałem). Stało się tak jak
bym instalował Warpa na Warpa, czyli 'previous desktop'. Lecz panowie z IBM'a
zapomnieli o DANIS506.ADD który miałem zainstalowany, a i tak miałem w
CONFIG.SYS'ie po instalcji oba. Jednak bardzo podobało mi się że OS/2 wykrył, że
mam nowszego Netscape'a i pisał że nie potrzeba jest jego ponownej instalcji. Tak
samo po pierwszym restarcie do PM'a znów zobaczyłem gradienty z Candybara. Przy
instalacji pamiętajcie aby wyłączyć PARTFILT'a (z FAT32.IFS), lub filtra partycji z
pakietu EXT2. teraz jest to w ogóle nie potrzebne. System robi to wszystko sam za te
sterowniki.
Warp Server for e-business uruchomił się po instalcji w trybie 800x600 w 16mln
kolorach mimo to, że miałem sterownik Matroxa i rozdzielczość 1024x768. Okazało się,
że OS/2 instaluje Gradd'a i bez powrotu do 'VGA mode' zainstalowanie driverów
Matrox będzie niemożliwe.
Gdy już zrobiłem wszystko jak trzeba zacząłem od powrotu kilku partycji:
- FAT32 - działa idealnie.
- EXT2 - jeszcze nie sprawdziłem.

Oczywiście przy powrocie do wcześniejszych ustawień lub też szybkich testów
otrzymałem dwa trapy:
a) przy otworzeniu starego desktopu zbuntowała się karta muzyczna.
b) przy zamknięciu systemu poprzez PowerOff dostałem trapa lecz nie miałem
chkdsk'a.

Teraz od razu uruchomiłem injoy'a, PMMaila i działam tak jak dawniej, lecz:
a) system (jakoś dostęp do dysku jest szybszy...) chodzi na prawde duuuużo szybciej -
nie zainstalowałem jeszcze HPFS386 Pack'a - a nie czuję ani ruchu dysku.
b) TCP/IP chodzi jakoś szyciej, ale może to być sprawa godziny która teraz jest (2:58)
c) Java chodzi szybciej!
d) debugery nie-ICSDEBUG nie działają (tak jak w Warpie4).
e) WIN32K.SYS z Odina nie działa :-(
f) Dużo więcej aplikacji Odina działa np. mIRC.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 0h 51m 49s 367ms (en).