Re: REXX i zmienne

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 01 Feb 2000 - 14:34:16 MET

Jurek Kowalski wrote:

> Przyklad:
> if \datatype(ranger, 'n') then ranger = 1
>
> Korzystasz z faktu, ze kazda nie zainicjowana przez Ciebie zmienna ala
> ma znana wartosc: "ALA"

niestety. ja akurat przechowuje zmienne znakowe a nie liczbowe.
datatype(zmienna,'n') zawsze mi przekazuje CHAR , bez wzgledu na
typ zmiennej.
jesli zmienna jest niezdefiniowana, uzyskuje nazwe tejze zmiennej
jako wartosc. w zasadzie moglbym na tym poprzestac, ale interesuje mnie
bardziej kulturalne rozwiazanie.

Przy okazji odpowiem na pytanie przemyslawa. po co mi to potrzebne?
po to by utworzyc kolekcje wartosci, indeksowana przez wartosc.

np. mam indeks o wartosci BlaBlaCyk.
chce sprawdzic czy element tablicy Tablica.BlaBlaCyk ma juz
jakas wartosc. jesli nie ma, dorzucam. W ten sposob moge utworzyc
sobie tablice konwersji.

no nic. jakos sprobuje sobie poradzic.

ps: indeks z tablicy wyciagam za pomoca INTERPRET :)