Re: iomega zip a OS/2

Autor: Dariusz_Pilarek_at_GrupaZywiec.pl
Data: Sat 29 Jan 2000 - 19:02:45 MET

On 28.01.2000 18:22:15 janb wrote:

>Mam zamiar kupic naped ZIP. Nie wiem jak to urzadzonko zachowuje sie pod OS/2.
>Czy kupic naped zewnetrzny czy wewnetrzny. ?
>Czy orginal Iomega czy jakis klon np. NEC ?
>Jezeli ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii to chetnie poczytam.

Mam stary naped zewnetrzny na port rownolegly, dziala pod OS/2 bez zarzutu, choc
wolno. Sterowniki, dzieki ktorym dostal pod DOSem i winda kopa na EPP juz sie
niestety dla OS/2 nie pojawily, wiec dziala tam pewnie jak na standardowym
porcie i stad powolnosc. Ale skoro dziala wersja na port rownolegly to na pewno
kazda inna tez bedzie dzialac (nie wiem jak USB i najnowsze 250M). IBM nawet
wypuscil jakies sterowniki dla dyskow wymiennych ATAPI.
Port rownolegly osobiscie odradzam, powolny i b. duze obciazenie procesora
podczas transferu, chyba ze potrzebujesz podlaczac naped do roznych komputerow,
wtedy jest niezastapiony - port rownolegly jest wszedzie.

Pilar