Re: tcp-ip dhcp + inne zagadki

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 02:27:50 MET

On Thu, 9 Dec 1999 10:44:09, Peter
<piotr.malborski_at_omicron.comarch.pl> wrote:

> z tymi pingami to moze przesadzilem oczywiscie moge zapingowac samego
> siebie
> co swwiadczy chyba o tym ze karta zostala pomyslnie zainstalowana :)

        To zależy na jaki adres. Ping 127.0.0.1 działa zawsze. Ping na adres
własnej karty wymaga poprawnego zainstalowania drivera karty, ale nie
świadczy o poprawności jej działania - prawdopodobnie nawet nie jest
wysyłany na sieć, tylko zapętlany lokalnie.

> netstat -nar
> wyswietla to co powinien mptsart startuje tcpstart tez

        To też nie świadczy o poprawnym działaniu karty. W opisanym przeze
mnie przypadku było dokładnie tak samo: wszystko startowało, nic nie
działało.

> czekam na dalsze wskazowki

        1. Wyklucz konflikty sprzętowe w komputerze. U mnie karta sieciowa
zaczęła działać dopiero, gdy się audio trochę wysunęło ze slota (co
zauważyłem dopiero wtedy, kiedy próbowałem coś odegrać).

        2. Zainstaluj sobie inny OS i sprawdź, jak się rzeczona konfiguracja
zachowuje na nim. Na dobrą sprawę najwygodniejszy byłby DOS + stos ODI
od NetWare Clienta. Można to odpalić na dyskietce, ładować i
odładowywać bez bootowania kompa itp. I do tego takie proste, że tam
praktycznie nie ma co się popsuć. Znakomite do tego typu diagnostyki.

--
Pozdrawiam,
Jan.