Re: OS/2 i logowanie w sieci

Autor: Leszek Gerwatowski (Leszek.Gerwatowski_at_pwpw.pl)
Data: Wed 15 Dec 1999 - 15:34:32 MET

Dnia Wed, 15 Dec 1999 11:46:39 +0100, Wojciech Smagowicz
<wojtek_at_cyber.olnet.com.pl> napisał(a):
> Po raz ..... kolejny walczę z tematem OS/2 Warp 4.0 PL i logowanie w
> sieci
> Problem wygląda następójąco:
> Sieć NetBIOS na TCP/IP + serwer Linux z Sambą
> Mogę zalogować się do serwera TYLKO jako użytkownik guest - nie
> posiadający hasła.
> W przypadku próby zalogowania się jako użytkownik z hasłem wychodzi
> błąd: Próba lofowania nie powiodła się .... i w pomocy tylko teksty
> niewłaściwe ldentyfikator użytkownika, hasło itp...
> Nazwa użytkownika dobra, hasło też: chodzi pod (przepraszam za
> wyrażenie) Win'95 i pod linuxem.

A czy nie chodzi przypadkiem o szyfrowaie haseł? OS/2 przesyła hasła
niezaszyfrowane a Windy i samba (od jakiegoś czasu) przesyłają je zaszyfrowane.
Jeśli to o to chodzi to wyjścia są dwa:

1. Zmusić OS/2 do szyfrowania (nie wiem czy można ale chyba jakoś można).
2. Zmusić sambę (parametr w pliku konfiguracyjnym) i Win9x (wpisać coś do
rejestru) żeby wysyłały hasła niezaszyfrowane.

Po szczegóły trzeba zajrzeć do dokumentacji samby. A żeby podejrzeć jak
właściwie te hasła są przesłane to najlepiej użyć jakiegoś narzędzia typu
tcpdump.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Don't fix it if it isn't broken"