Re: tcp-ip dhcp + inne zagadki

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 08 Dec 1999 - 01:06:11 MET

On Mon, 6 Dec 1999 10:16:32, Peter
<piotr.malborski_at_omicron.comarch.pl> wrote:

> 1.dlaczego nie dziala dhcp w os w sieci windowsowej (jak to
> skonfigurowac w os/2 v4)
> 2. posiadajac adres ip tez nie dziala wiec mysle sobie ze punkt pierwszy
> jest zalezny od drugiego ktory z kolei jest zalezny
> od tajeminiczych ustawien sieci ktorych jeszcze nie zglebilem w tym
> systemie

        A może Ci karta sieciowa nie żyje? A może nie masz poprawnie
zainstalowaneego TCP/IP? A może chodzi o jakieś "głupie" ustawienie na
34 stronie "notatniczka"?
        Pytanie pomocnicze: co konkretnie nie działa? Czy nie widzisz żadnego
komputera w Twojej podsieci, nie widzisz Internetu? Czy dostajesz
jakieś komunikaty podczas uruchamiania protokołów? Dla ustalenia
uwagi: mówmy o czystym TCP/IP. Jeżeli masz problemy, to najpierw
uruchom TCP/IP ze statycznie zdefiniowanym adresem właściwym dla
Twojej podsieci (tylko takim, żeby się nie dublował z jakimś innym!),
potem zajmij się DHCP, a ustawieniami dla MS-sieci dopiero na końcu
(ona korzysta z TCP/IP, więc bez tego i tak Ci nie pójdzie).

> 5 i o co mi wogole chodzi :
> chce w sieci microsoft w ktorej istnieje server dhcp skonfigurowac
> os2 v4 aby widzial jakas siec

        Mi się w sieci Novella udało, więc w sieci MS też powinno pójść,
jeżeli tylko Mikry nadmiernie nie namieszał w protokole.

--
Pozdrawiam,
Jan.