Hobbes Virtual Mirror

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sun 05 Dec 1999 - 00:26:50 MET

Cześć,

        Pamiętacie taki program - HVM Carla H. Sayresa? Konwertował spis
plików hobbesa na zestaw stron WWW, które można było przeglądać online
lub offline. Jego sens trochę zmalał odkąd na hobbesie powieszono
interfejs WWW, tym niemniej sam np. do niedawna korzystałem z HVM dość
często offline.

        Teraz postanowiłem zrobić "podróbkę" stron hobbesa (Virtual Hobbes
Mirror), z której można korzystać zarówno off-line (o ile ma się
webserwer) jak i przez sieć. Z naszego punktu widzenia, VHM ma tę
przewagę nad prawdziwym hobbesem, że daje możliwość samodzielnego
zdefiniowania mirrorów, z których będą ciągnięte pliki - ja np. zwykle
ciągnę z sunsite'a.

        Wymagania:

        Do korzystania:
        - webserver (także jeżeli chce się korzystać lokalnie)
        - www-sql lub kompatybilny parser
        - RDMS obsługiwany przez www-sql (ja mam MySQL; podobno chodzi też z
PostgreSQL, ale nie sprawdzałem)

        Do konwertowania 00global.txt na bazę danych:
        - perl (docelowo pewnie powinien być rexx, ale ja nie spikam po
reksiemu)

        Wady:
        - nie udało mi się zaimplementować pełnych możliwości wyszukiwania w
hobbesie; trzeba by trochę potańczyć, żeby wygenerować odpowiednio
dobre zapytania
        - pewnie wypadałoby trochę pooptymalizować

        Jeżeli ktoś byłby zainteresowany potestowaniem, to zapraszam na
priva.

--
Pozdrawiam,
Jan.