ComputerWorld - wyslane

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 29 Oct 1999 - 22:06:49 MET DST

Cze
Wczoraj wieczorem wyslalem i zostaje tylko czekac na reakcje...

==================BEGIN FORWARDED MESSAGE==================
>From: "rafii" <rafalz_at_box43.gnet.pl>
>To: "Wojciech_Raducha_at_idg.com.pl" <Wojciech_Raducha_at_idg.com.pl>

        Szanowny Redaktorze Naczelny, Panie Wojciechu Raducha.

        W zwiazku z zamieszczonym artykułem w gazecie ComputerWord nr.
46/400 z
dnia 4 października 1999 strona 10, dotyczącym systemu OS/2 Warp ("Było
- minęło"), pragniemy zwrócić uwagę na kilka nieścisłości oraz
nieprawdziwych informacji, jakie ukazały się w wymienionym wyżej
artykule.
        Po pierwsze o istnieniu systemu OS/2 Warp, przeciętny
użytkownik w Polsce, nie
dowiaduje sie z artykułów takich, jaki zamieszczono w kierowanej przez
Pana gazecie, po drugie nie tylko z informacji o awariach bankomatów
produkcji IBM (co zasugerowała Pańska Redakcja).
        Nie zgadzamy się również ze stwierdzeniem, że OS/2 Warp nie
może
nadal być uważany za realną alternatywę dla systemów operacyjnych
produkcji
Microsoftu - system ten nadal jest wspierany przez producenta czyli
firmę IBM Corporation (w przeciwieństwie do np. Windows 95, którego
wsparcie Microsoft zakończyl na Service Pack 2 w 1996 roku) i nic nie
slychać o tym, jakoby miało się coś w tej materii zmienic. Posiada on
także lepiej dopracowane środowisko graficzne, jest bardziej stabilnym
i nawet w trybie tekstowym w pełni 32 bitowym systemem (w
przeciwieństwie
do systemow Microsoft, opartych na lini 9x, których jądrem jest DOS).
To tylko kilka z podstawowych wyższosci OS/2 nad Windowsami (a gdzie
tam
wspominać np.: o możliwosci sterowania systemu głosem, badź innych
równie ważnych cechach, którym w wielu dziedzinach nie dorównuje nawet
Windows NT4)...
        Ponadto pragnę poinformować, że kilka miesięcy temu miała
premierę
nowa wersja serwerowa systemu (OS/2 Warp 5 for e-bussiness), o czym
zapewne dociekliwi dziennikarze Pańskiej Redakcji jeszcze nie wiedzą,
wykazując
się zresztą totalną ignorancją w tym temacie, rozpowszechniąjac
jednocześnie gdzieś posłyszane i niedokładnie sprawdzone informacje
oraz co gorsze _uogolniają_ ich treść.
        Przykro jest więc odnosić wrażenie, że Pańska Redakcja bardziej
poszukuje tanich sensacji, niż stawia na rzetelną informację (bo
przecież nie było we wcześniejszych wydaniach informacji o Warp 5).
Problem jednak w tym, że coraz bardziej zbliża się do poziomu prasy
brukowej.
        Jeżeli tego typ informacji będzie dominował w kolejnych
wydaniach Pańskiego czasopisma, z pewnoscią zrazi wszystkich tych,
którzy
posiadają inne niż Windows systemy operacyjne, a w efekcie czasopismo
przerodzi sie w kolejny periodyk sławiący niezawodność systemow,
pochodzących z Redmond.
         Nie jestem pewny czy taki kurs wyznaczył Pan Redakcji, jeżeli
tak, to jest to tym bardziej smutne, że tak znany i niezły w gruncie
rzeczy
periodyk w tak banalny sposób traci formę (oraz niewątpliwie
czytelników).
Jeżeli jest inaczej, porponujemy zamieszczenie obiektywnego artykułu
poświęconego OS/2, napisanego przez prawdziwego fachowca, ukazującego
istnienie
realnej alternatywy dla Microsoftu (jeżeli taki własnie cel postawi
sobie
Redakcja).
        List ten nie jest formą ultimatum, niemniej uważamy, że po
wpadce w artykule, do którego odnosi się powyższy tekst, profesjonalnie
dzialająca Redakcja, będzie się starała odzyskać utraconych
czytelników.

List ten zawiera ogólny pogląd osób używających systemu OS/ Warp w
Polsce.
Wysłano z upoważnienia Rady Team OS/2 Polska.

Z poważaniem
Rafał Zawiślak
rafalz_at_box43.gnet.pl ICQ 22797583
TeamOS/2 Polska http://www.teamos2.org.pl