GhostScript i polskie fonty

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Mon 25 Oct 1999 - 00:46:54 MET DST

Witam,

        Czy mógłby mnie ktoś oświecić, jak w PostScripcie obrabiane są
polskie maczki? Coś czuję, że wewnętrznie one są w junikodzie, prawda?

        Generalnie problem mam taki: chciałbym zrobić druk dokumentu do pliku
PS, ale w taki sposób, żeby w pliku był jawny tekst, a nie krzywe.
Driver OS-a wygląda na skopany (może celowo) i nie reaguje tu na
ustawienia, ale w przypadku drajwera do windows (zarówno w Win-OS jak
i NT czy G95) udało mi się uzyskać w miarę przejrzysty dokument jak
ustawiłem opcję "użyj fontów drukarki". Problem jednak w tym, że GS
(zarówno pod OS-em jak i windowsami i to zarówno przy podłączeniu
fontów OS-owych jak i dostarczanych z GhostScriptem) w takim wypadku
wypluwa text prawdopodobnie w Latin-1 - a w każdym razie zamiast
znaków ogonkowych są cuda. Zapewne można stworzyć (a może już ktoś
stworzył coś takiego) tabelę konwersji dołączaną do dokumentu albo
program konwertujący same pliki PS tak, aby polskie znaki były
wyświetlane prawidłowo. Czy wiadomo Wam coś na ten temat?

--
Pozdrawiam,
Jan.