Re: HPFS (bylo problemy z serverem KKI)

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Thu 21 Oct 1999 - 14:25:05 MET DST

On Thu, 21 Oct 1999 11:32:41 +0200 (CEST), Marcin P. Ciaszczyk wrote:

>16000 to nie jest tak malo. Jestem bardzo ciekaw Twoich wynikow - ja
>ze swej strony sprawdze jeszcze linuxa, ale to chyba beda porownywalne
>wielkosci ...

Po głębszych przemyślniach (czytaj po porannym goleniu) i dodatkowych testach
doszedłem do następującego wniosku. Problem tkwi w jądrze systemu, tak więc Warp
Server zachowa się identycznie bez względu na system plików. Po prostu tablica
przechowująca uchwyty do plików ma rozmiar 64 kB, a jeden uchwyt (czyli adres do
struktury opisującej otwarty plik) ma 4 B. Tak więc limit dla całego systemu wynosi
64 kB/4 = 16383 jednocześnie otwarte pliki. Należy przy tym pamiętać, że kalwiatura
jest takim samym plikiem w sensie logicznym. Natomiast FileHandle zwracany np przez
funkcję DosFileOpen jest niczym więcej jak indeksem do naszej tablicy.
Być może rozwiązanie zostało zmienione w Aurorze. Niestety nie mam do niej dostępu,
więc nie mogę zrobić testów.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
os.Kolorowe 25/5 tel.(0-12)425-04-40