Re: HPFS (bylo problemy z serverem KKI)

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 21 Oct 1999 - 01:55:43 MET DST

On Wed, 20 Oct 1999 15:05:10, lewhoo_at_teamos2.org.pl (Lech Wiktor
Piotrowski) wrote:

> Czy istnieje jakis system plikow z mozliwoscia zapisu plikow o wielkosci mniejszej niz
> jeden sektor? Czy dyski na to fizycznie pozwalaja?

        To nie jest kwestia dysku tylko file systemu. Np. Novell już kilka
lat temu zrobił mechanizm subalokacji do NetWare 4.x. Już dawno się w
to nie bawiłem, więc nie pamiętam szczegółów - ani minimalnej
wielkości jednostki subalokacji - ale generalnie chodziło o to, żeby
wykorzystać puste miejsce w klastrach za "ogonkami" innych plików.
Działa to mniej więcej w ten sposób, że przy zapisie dysk musi wykonać
odczyt sektora, modyfikację i zapis nowej zawartości, a przy odczycie
wystarczy odczyt i zlokalizowanie właściwego kawałka sektora.

--
Pozdrawiam,
Jan.