Re: hmm... niedokladnosc, czy ktos nas chce zrobic w konia?

Autor: Marcin P. Ciaszczyk (ciaszcz_at_czekajac.na.nask.com.pl)
Data: Sat 16 Oct 1999 - 10:29:51 MET DST

> Humanista jest ale jeszcze ie widzialem co tam nabazgrali... Jakby co
> moglbym cos stuknac ale prosze o maila... Zreszta nie wiem czy nie
> lepsze by byly inne propozycje kolegow, ktore juz tu pady (ale jakby co
> to spox).
Nie wiem, czy moge cytowac (zapytam sie mojego 'osobistego prawnika'
:) )
Kawalek o OS/2 wygladal tak:
<CYTAT>
Bylo minelo ...
IBM OS/2
"OS/2 bedzie dominujacym systemem operacyjnym" - twierdzili na
poczatku lat 90. prorocy z Gartner Group. Mylili sie. Dzis przecietny
uzytkownik komputera ma szanse przekonac sie o istnieniu tego systemu
operacyjnego tylko przy okazji awarii bankomatow IBM.
        Jeszcze w 1995r. IBM w Polsce liczyl na sukces OS/2. Udalo sie nawet
spolonizowac system. Wprowadzenie na rynek Windows 95, a kilka
miesiecy pozniej Windows NT 4.0 ostatecznie pogrzebalo nadzieje na
stworzenie konkurencji dla Microsoftu na platformie PC.

</CYTAT>

We wstepie do artykulu pisza jeszcze:
<CYTAT>
 Zebralismy technologie, produkty i wydarzenia z rynku
informatycznego, o ktorych pisalismy na lamach ComputerWord.
Wyroznilismy te, ktore odniosly znaczacy sukces rynkowy i mialy
znaczacy wplyw na rozwoj przemyslu informatycznego i zastosowan
informatyki. Przypominamy te pomysly i produkty, ktore nie przetrwaly
proby czasu. Wreszcie wskazujemy technologie, ktore - naszym zdaniem -
zdominuja pierwsza dekade XXI wieku.
</CYTAT>

[Cytat nie jest dokladny - oni oczywiscie uzywali polskich liter :) ]

ps. <prywata>
 tuz pod spodem (pod OS/2) znajduje akapit o Clipperze, z ktorego w
koncu sie dowiedzialem, dlaczego Clipper i dane w formacie xBase
upadly...
<CYTAT>
[...] Aplikację w Clipperze pisało się inaczej niż aplikację
dostosowaną do serwera bazodanowego i dlatego produkt firmy Computer
Associates nie przetrwał próby czasu
</CYTAT>
aha - i jeszcze o dosie
<CYTAT>
[...] System, ktory uczynił Bila Gatesa miliarderem [...] Mimo to, kto
od czasu do czasu musi instalowac nawet najnowsze systemy operacyjne
wie, ze bez dyskietki startowej DOS [1] nie powiedzie sie proba
uruchomienia komputera PC[...]
</CYTAT>
[1] co prawda moze to byc dos np. 7.10 hmm.. (ode mnie)

Cytaty pochodza z ComputerWord nr 36/400 z 4 pazdziernika 1999r.,
ciecia i dopiski moje

Marcin P. Ciaszczyk
mpc_at_chzgoda.pl