Moje spostzrezenia na przyszlosc i przeszlosc

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_asua.org.pl)
Data: Sun 19 Sep 1999 - 15:41:26 MET DST

Jako bardzo sfrustrowany użytkownik systemu (bez przerwy używałem go przez 5 lat),
chciałem Wam trochę ponudzić moimi odczuciami.
Dziś wiem, że koniec OS/2 jest winą, nie konkurencji tylko osób związanych nie o tyle z
marketingiem, ale bardziej mających wpływ na politykę całego tego niebieskiego
molocha.

Poczatki OS/2, za czasow starego pokolenia to było - Jak OS/2 to tylko PS/2. Firmy
kupowały specjalnie PS/2 aby miec OS/2 - to byly poczatki. Po tym jak IBM miał
sprawę o zagrywki monopolistyczne wszytsko sie zmieniło - pamiętajcie że sąd
zobowiązał IBM'a że jeśli będzie wypuszał nowy system (nie wiem, czy chodzi tylko o
system) musi z wyprzedzeniem 6-cio miesięcznym poinformować o tym opinie
publiczna. Szkoda, ze sad nie podzielil tego molocha, moze wtedy szanse przetrwania
OS/2 byly by wieksze - ale po co gdybac.
W tej sytuacji kiedy nie będzie OS/2 klienta to nie będzie też OS/2 serwera. Dlaczego
Aurora nazywa się e-bussines? Przeciez nie ma pełnego firewalla, nie ma
netcomerca? Nie ma aplikacji biurowych. Dobrze ze jest jeszcze DB/2. Wczoraj
dowiedziałem się, że Lotus Domino Go Web Server to też przeszłość - powstał IBM
Http server (połązcenie Appacha i Lotus Domino). Oczywiście nie ma wersji dla OS/2.
Cena serwera też nie zachęca do kupna jest to cena po prostu zaporowa, jak bym był
właścicielem firmy na pewno bym go nie kupił, mimo mojego oddania dla sprawy.
Wolalbym kupic nawet komercyjnego Linuxa - np. Suse.
Oczywiscie ktos powie, ze jest duzo aplikacji Java. A dlaczego IBM zrezygnował
niedawno z e-Suita? Ten moloch niszczy sie sam od srodka, niszczac rozwiazania na
ktore poszly pieniadze ktore chętnie ZUS zobaczyłby aby się oddłużyć, a emeryci
jeszcze otzrymali by podwyzke :)))
Reasumując:
Szefowie IBM jeśli nie widzą czegoś w kształcie hamburgera to na pewno tego nie
będą chcieli. Nie mówię o IBM Germany!

Panowie trzeba zabrać swoje zabawki z tej brudnej piaskownicy i przysiac że jesli nie
bedzie OS/2 to nie będziemy mieli żadnego oprogramowania napisanego przez
IBM'a.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl
Asua OS/2 Programmers http://www.asua.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 1h 15m 02s 109ms (en).