Re: Odp: Odp: OS2 i Microsoft Network

Autor: RS (Radoslaw.Skorupka_at_bresa.com.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 12:24:02 MET DST

Wojciech Smagowicz wrote:

> IPX jest oddzielną sprawą
>
> Najwygodniej jest mieć na wszystkich kompach w sieci ten sam
> (najbardziej kompletny) zestaw protokołów .

Zdecydowane VETO!
Im wiecej protokolow, tym wiekszy bajzel!
IPX do NetWare'a (zwlaszcza ponizej 5.0) - zrozumiale, nie wymaga
komentarza.
NetBios over TCP/IP - dobra metoda do komunikacji z Win** zwlaszca, gdy
sie
korzysta z samego TCP/IP (np. I-net). NetBEUI powinno byc karalne w
sieciach
powyzej 10-20 komputerow. Jest to prot. rozgloszeniowy, czyli komp. A
mowiac do komp. B nadaje do wszystkich w sieci (broadcast na poziomie
OSI 2,
np. ethernetu). Po pierwsze robi halas - ktorego nawet switch nie
odfiltruje
(nadaje do KAZDEGO MACadresu!!!), po drugie jest nierutowalny.

BTW: Pisze to z komputra z W98, ktorego dyski widze pod OS/2v4 poprzez
NetBios
over TCP/IP. Z W95 i NT podobnie nie ma problemu (na poziomie net use).
Z browserem pod OS/2 mam problemy - np. nie widze komputerow z innej
grupy,
ale w ogole jestem cienki jesli chodzi o OS/2 - skladam to na karb
niewiedzy.
Np. nie potrafie zmusic browsera, by pokazywal mi NAZWY komputerow i
share'ow
zamiast ich opisow.

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:Radoslaw.Skorupka_at_bresa.com.pl