Pascale raz jeszcze

Autor: Bartosz Tomasik (Bart/2) (Bart2_at_asua.org.pl)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 18:10:17 MET DST

o pierwsze polecam stronke zestawiajaca wszystkie pascale dostepne pod
OS/2:
http://www.viaduk.net/freepage.nsf/page/OlDer/$file/pasos2.html strona
jest po rosyjsku, ale linki prowadza do angielskich stron ;)
 po drugie co do porownania Virtual Pascala i Sybila: _oba_ te
kompilatory obsluguja platforme Win32, oba sa zgodne na poziomie
implementacji jezyka z Delphi, oba potrafia kompliowac programu turbo
vison. praktyczne roznice (o ktorych wiem) wystepuja jesli chodzi o
biblioteki, konkretnie te visualne. Virtual Pascal ma biblioteki
zgodnosci z delphi - zaimplementwoano wiekszoc podstawowych
komponentow, niestety uzyto Open32 co daje efekt jaki daje.. (well i
wymaga fixpackow) no a do tego aby stworyc taki program musimy najpierw
namalowac go w delhpi a dopiero pod Os/2 kompilowac, Sybil natomiast
(oprocz takze obiecanych bibliotek zgodnosci z delphi), posiada wlasna
biblioteke klas (taka sama w wersji win i os/2), oraz wlasne srodowisko
do visualnego tworzenia programow , dodatkowa zaleta sybila (w/g mnie)
jest to ze programy wygenerowane przez niego nie wymagaja zadnych
fixpackow - czysty OS/2 w wersji 3 i/lub 4. Sybil wraz ze swoja
biblioteka klas dostarcza tez od razu kompomenty dostepu do az danych
co wydaje mi sie jest nie bez znaczenia. Oba pakiety roznia sie rowniez
cena, choc nieznacznie. Nie wiem niestety jak sie ma sprawa debuggerow
(w Vp 1.x i starej wersji speed-soft pascala, oraz w wielu innych
kompilatorach np watcom C++ debuggery odmawiaja wspolpracy po
zainstalowaniu odpowiednio wysokiego fixpacka..)
 to by bylo na tyle ;)
 pOSdrawiam
 Bart/2 irc:Ihsahn Bart2_at_asua.org.pl
 Asu'a member http://www.asua.org.pl