Re: Dwie karty sieciowe, protoko³y, Novell i

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Wed 04 Aug 1999 - 10:45:07 MET DST

Hej

Uda³o siê :)

Wygl±da tak.

1/ Na jednej karcie Ethernet nie da siê pogodziæ sieci IBM peer-to-peer
z serwerem Novellowskim (jest to mo¿liwe tylki w sieciach TokenRing).

2/ Ethernet umo¿liwia _jedynie_ dzielenie karty miêdzy klienta i serwera
NetWare po sieci IPX/SPX, doinstalowanie innych protoko³ów jest
niemo¿liwe.
Tzn. na karcie mo¿e biegaæ _TYLKO_ IPX/SPX !!!

3/ Kolejno¶æ instalacji
- Najpierw networking od IBM z instalacj± klienta NetWare, który
przyszed³ z Warpem
- Aktualizacja klienta NetWare do tego, który przyszed³ z p³ytk± Novella
(klient Novella instalowany od zera rozpirza konfiguracjê MPTS, a sam
co¶ ¼le wpisuje w ró¿nych plikach konfiguracyjnych, ale mo¿e jestem za
g³upi...)
- Instalacja serwera, przy wyborze Networking options (nie pamiêtam
dok³adnie nazwy) trzeba wybraæ "Ethernet or other non TokenRing Adapter"
i "IPX/SPX only". Novell instaluje wtedy sobie modu³ LANSHARE.NLM do
dzielenia karty.
Uwagi :
- Trzeba pamiêtaæ o dyskietce z najnowszymi drajwerami do karty
sieciowej, bo w przypadku mojej 3COM 905 drajwery o "w³a¶ciwej" nazwie
wziête z p³ytki Novella nie dzia³a³y poprawnie (nic dziwnego, bo karta
jest pó¼niejsza...)
- Jest problem z licencj±, bo w przeciwieñstwie do wersji DOS, gdzie
mo¿na dyskietki nie w³o¿yæ i pój¶æ dalej, OS/2 tê dyskietkê _musi_
mieæ...
Na szczê¶cie mam licencjê developersk±, bo jestem zwi±zany z firm±,
która pisze narzêdzia pod Novella :))

Wra¿enia ogólne.

1/ OS/2 dzia³a piêknie.
2/ Windows siê sprawuj± "inaczej", trzeba im koniecznie numer sieci i
ramkê wpisywaæ na twardo. W sumie zawsze tak robiê (win dzia³a wtedy
lepiej), wiêc wielki problem to nie jest.
Z "niewiadomych" przyczyn Win98 ma wiêcej problemów.
3/ Odczyt jest zajebi¶cie szybki, na pierwszy rzut oka ponad 3MB na
sekundê, natomiast zapis zdecydowanie za wolny jak na Fast Ethernet (na
poziomie mniej wiêcej 600-700kB/s).
To mnie bardzo martwi (robiê czêsto _baaardzo_ du¿e dokumenty) i je¶li
nic mi siê nie uda poprawiæ, to chyba zarzucê my¶l o NetWare na Warpie
jako serwerze podstawowym.
Byæ mo¿e rozwi±zaniem by³oby postawienie partycji NetWare na _osobnym_
dysku fizycznym, na którym nie ma ¿ednej partycji widzianej przez Warpa.
Wtedy zamiast dskshare dysk z wolumenami by³by obs³ugiwany przez
standardowe drajwery NetWare.
Trzeba by poeksperymentowaæ...
4/ Zdarzaj± siê problemy z pamiêci± przy ³adowaniu NLM (np. raz load
install wchodzi, raz nie). Nie wynika to z wielko¶ci RAM koniecznej do
zamontowania wolumenu, systemowi RAM-u raczej nie brakuje (jest 96MB).
5/ NetWare w mojej konfiguracji strasznie ¿re czas procesora, w zasadzie
jest ci±gle 100%. Za ma³o ogl±da³em, ¿eby stwierdziæ, czy to prawda czy
tylko tak pokazywany idle time serwera...

Zdrówkot
GG

--
Grzegorz GRYC