Re: Doswiadczenia z bootowalnymi CD

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Mon 28 Jun 1999 - 15:34:53 MET DST

In article <Pine.GSO.3.96L01AT.990628122446.29051A-100000_at_altis>, Marek
Wojciechowski wrote:

>Co to znaczy nie da? Na pewno sie da. Trzeba tylko wiedziec jak. Ja nie wiem
>;)
>
>Ale tak czy inaczej, o ile mi wiadomo, zeby zrobic bootowalny CD musisz miec
>bootowalna dyskietke, zeby z niej zrobic obraz, i ten obraz dopiero zgrywasz
>na CD.

Dokładnie - mając obraz takiej butującej dyskietki i obraz całego CD przy
wypalaniu zapodaje się jako parametr (do programu potrafiącego robić butowalne
CD, ale większość to potrafi) że CD ma być butowalny i że jako startowa
dyskietka (bo nie można butować "z całego CD" tylko z dyskietki maksymalnie
2,88MB) ma być użyty ten obraz. Są dwa problemy - po pierwsze zrobienie
odpowiedniej dyskietki butującej zawierającej wszystko co potrzeba (czy to ma
być dyskietka instalacyjna, awaryjna, OS/2 live z sesjami tylko tekstowymi,
OS/2 live z sesjami tekstowymi i PM itp.) oraz jeśli to ma być żywy działający
OS/2 to kwestia mapowania literek dysków (bo przy starcie ten obraz dyskietki
widziany jest jako stacja A: a sam CD jako ???). Poza tym w wersji "live" gdzie
umieścić plik swapper.dat (no bo na pewno nie na CD a nie wiem czy OS/2 może
pracować bez niego). Jak widać problemów jest kilka.

>A poza tym to jest cos co sie nazywa cdboot gdzie podobno (nie sprawdzalem)
>jest wszystko co potrzebne do zrobienia bootowlnych CD pod OS/2: sterowniki,
>dokumentacja itp. Jak chcesz to Ci podesle na priv.

Właśnie spojrzałem na ten pakiecik i rzeczywiście wygląda na to że większość
problemów rozwiązali. Natomiast jest tam zmodyfikowany przez autora cdboot plik
ibmidecd.flt podobno potrzebny do butowania z CD. Plik ma datę 24-09-1998. A
jest to o tyle ważne że ten plik jest ciągle zmieniany (np. przy okazji obsługi
dużych dysków IDE i dysków wymienialnych). Obawiam się więc że może być do
wyboru - obsługa dużych dysków lub butowalny CD. :-( Ale rozumiem że Lech zbada
tą sprawę i powie nam wszystkim co i jak :-)

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Don't fix it if it isn't broken"