Re: Nowy embleish! i nne

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 10:56:48 MET DST

In article <6LpYdQLRoKbi-pn2-D7YiD7m1Xx2N_at_localhost>, Mariusz Kielpinski wrote:

>I dalej krotko i rzeczowo:
>1. ...
>2.Poszukuje osoby ktora opisze fiksowanie TCP/IP.(moze Leszek
>Gerwatowski,Piotr Kubrak,Adam Plaszczyca...) sam wole klasc nowe wersje

Alez proszę bardzo (mam nadzieję że moje pisanie nie pójdzie na marne):

1. Najpierw trzeba zafixować MPTS. Ściąga się fixa z adresu (w zależności od
wersji OS/2 i TCP/IP):

OS/2 Warp 3.0, 4.0
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/mpts/fixes/english-us/wr08423_conv/
OS/2 Warp SMP
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/mpts/fixes/english-us/wr08506_smp/
OS/2 z TCP/IP 4.1 (produkt płatny, dokupowany do OS/2)
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/mpts/fixes/english-us/wr08610_conv/

Dyskietki robi się poleceniem:

loaddskf <nazwa_pliku>.dsk a:

(programik loaddskf.exe do ściągnięcia z adresu
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/tools/loaddskf/ )

I tak dla każdej dyskietki (najlepiej robić to na jedną dyskietkę i zawartość
przegrywać do katalogu - powiedzmy do c:\fix - będzie się szybciej fixowało
:-)). UWAGA: Część fixów jest dostarczana w nowszym formacie i te można
rozpakować od razu na dysk. Robi się to programem diunpack.exe dostępnym pod
adresem:

ftp://ftp.pg.gda.pl/pub/OS2/sysutil/DIUNPACK.EXE

Rozpakowuje się następująco:

cd \fix
diunpack c:\temp\<nazwa>.dsk

Jeśli diunpack zgłosi że plik jest w starym formacie to zostaje rozpakowanie go
loaddskf-em na dyskietkę.

Następnie trzeba ściągnąć najnowszą wersję CSF (Corrective Service Facility) z
adresu:

ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/os2/fixtool/english-uk/

i rozpakować ją do katalogu, powiedzmy do c:\util\csf

Po tym wszystkim mamy wszystko gotowe i można zacząć fiksowanie. Ja napisałem
sobie do tego mały skrypcik fix.cmd o takiej treści:

@echo off
set csfutilpath=c:\util\csf
set csfcdromdir=c:\fix
cd c:\util\csf
service.exe

Program do fixowania powinien znaleźć starego MPTS-a do zafixowania i jak
znajdzie to pokaże go na liście. Wystarczy wtedy kliknąć przycisk "Service".
Program zgłosi że niektóre pliki mogą być teraz w użyciu i zapyta czy
kontynuować fixowanie czy też nie. Oczywiście należy wybrać kontynuowanie bo
pliki te zostaną potem podmienione przy restarcie systemu. Rozpoczyna się
fixowanie. Po skończeniu program zgłasza zakończenie i prosi o restart systemu.
Przy restarcie podmieniane są pliki zablokowane podczas pracy systemu. I tyle.

Zainstalowanie najnowszej wersji MPTS podnosi również wersję TCP/IP więc jeśli
fixowanie jest wykonywane z powodu jakichś problemów (jedyny zalecany przypadek
- don't fix it if it isn't broken ;-) ), to należy sprawdzić czy po
zainstalowaniu fixa do MPTS nadal one istnieją, gdyż często wystarcza tylko
zafixowanie MPTS.

2. Łatanie TCP/IP.

UWAGA OGÓLNA: Przy łataniu TCP/IP należy uważnie czytać dokumentację ponieważ
często łatki wymagają jeszcze wcześniejszego fixowania MPTS (punkt powyżej) lub
jakichś innych poprawek dostępnych najczęściej "katalog wyżej", czyli że jak
ściąga się łatkę do TCP/IP 3.1 z adresu
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v3.1os2/latest/ to rzeczy
ewentualnie potrzebne są w katalogu
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v3.1os2/ . W katalogu tym
najczęściej są też różne inne rzeczy, np. łatki dotyczące Y2k itp. Jeśli dla
danej wersji TCP/IP dostępny jest standardowy fix to w tym katalogu będzie
podkatalog o nazwie un<numerek> np. un00965. Wtedy należy z nim postępować tak
jak w punkcie 1. Niestety najczęściej wymagane jest nałożenie fixa a potem
ręczne nakładanie najnowszych poprawek opisane poniżej.

Niestety poprawki do TCP/IP nie są dostarczane tylko w postaci fixów (wyjątkiem
jest najnowsze TCP/IP 4.1 - produkt płatny, dokupowany do OS/2). Zatem
fixowanie TCP/IP polega na ściągnięciu odpowiedniego komponentu (łatka do
stosu, serwera FTP itp.) z adresu (patrz uwaga powyżej):

TCP/IP 3.0 - OS/2 Warp 3.0
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v3.0os2/latest/
TCP/IP 3.1 - OS/2 Warp Connect i Warp Server
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v3.1os2/latest/
TCP/IP 3.5 - OS/2 Warp Server SMP
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v3.5os2/latest/
TCP/IP 4.0 - Warp 4.0
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v4.0os2/latest/
TCP/IP 4.1 - dokupowane (w tym przypadku jest to normalny fix - postępowanie
jak w punkcie 1.)
ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/tcpip/fixes/v4.1os2/un01001/

Po ściągnięciu pliku należy go rozpakować (najczęściej są to pliki
samorozpakowujące się) do jakiegoś tymczasowego katalogu, a następnie
przeczytać w opisie instalacji które pliki należy podmienić (niestety ręcznie).
Poniważ najczęściej pliki te są aktualnie używane przez system więc najlepiej
tą operację wykonywać w "trybie awaryjnym" - aby do niego przejść należy przy
starcie komputera po pojawieniu się w lewym górnym rogu białego prostokąta i
napisu OS/2 należy nacisnąć Alt-F1 a potem wybrać linię poleceń (command prompt
w wersji angielskieja).

Myślę że tyle na początek wystarczy.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\